برگزیده هابین الملل

هشدار آمریکا به شهروندانش در لبنان و احتمال اعزام ۱۳۰ تا ۷۰۰ نیرو به بیروت

یک منبع دیپلماتیک آمریکایی در سخنانی گفت که هشدار به شهروندان آمریکایی در لبنان در چارچوب فعالیت‌های روتین در منطقه است و واشنگتن برای محافظت از آنها و منافع خود در لبنان به دستگاه‌های امنیتی این کشور تکیه کرده‌ است.

یک منبع دیپلماتیک آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با سایت النشره تأکید کرد که واشنگتن کاملا نسبت به اوضاع لبنان و به ویژه ارتش آن اطمینان دارد.
وی با اشاره به هشدار واشنگتن به شهروندانش در لبنان، افزود: آنچه در این باره صورت گرفته است در چارچوب فعالیت عادی و روتین در منطقه خاورمیانه است و آمریکا برای محافظت از شهروندان و منافع خود در لبنان به دستگاه‌های امنیتی این کشور تکیه کرده‌ است.
وی در ادامه به روند فعالیت ارتش لبنان و اهمیت آن برای دولت آمریکا اشاره کرد.
در همین حال، یک منبع نظامی آمریکایی به آسوشیتدپرس گفت که کشورش صدها نیروی خود را در حالت آماده باش قرار داده تا برای حفاظت از سفارت آمریکا در بیروت به لبنان اعزام شوند.
وی افزود: این نیروها که در ایتالیا مستقر هستند به عنوان گامی در راستای اقدامات نظامی برای حفاظت از منافع آمریکا در خاورمیانه در حالت آماده‌باش قرار دارند.
این مقام نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد، این احتمال وجود دارد که وزارت دفاع آمریکا ۱۳۰ تا ۷۰۰ نظامی را به بیروت اعزام کند.
در این راستا سفارت آمریکا در بیروت جمعه شب با صدور بیانیه‌ای به شهروندانش در لبنان هشدار داد که مراقب خود باشند.
در این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش سطح تنش در عراق و خاورمیانه، لازم است که شهروندان آمریکایی در لبنان تازه‌ترین اخبار و تحولات این منطقه را دنبال کنند و در حالت آماده باش به سر ببرند.
سفارت آمریکا در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: اتباع آمریکا در لبنان به مناطق حساس و پرخطر رفت و آمد نکنند و با سفارت در ارتباط باشند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا