برگزیده هابین الملل

حزب لیکود به دنبال برکناری نتانیاهو

مقامات حزب لیکود رژیم صهیونیستی پس از اعلام جرم رسمی علیه نخست وزیر این رژیم آماده انتخاب جایگزینی برای بنیامین نتانیاهو به عنوان رهبر این حزب راست افراطی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که مقامات ارشد حزب لیکود پس از اعلام جرم علیه نتانیاهو در روز پنجشنبه، آماده شروع مذاکرات در خصوص انتخاب جایگزینی برای او هستند.
دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه پس از تاخیری طولانی مدت در روند پرونده فساد مالی نتانیاهو، علیه وی اعلام جرم و نخست وزیر این رژیم را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.

به نوشته جروزالم پست، مقامات ارشد معتقدند که تنها راه کنار زدن نتانیاهو از سمت نخست وزیری توافق بر سر جایگزینی است که ۶۱ رای لازم نمایندگان پارلمان را برای تشکیل کابینه دریافت کند.

پس از ناتوانی بنی گانتس رهبر حزب “آبی و سفید” در سرزمین های اشغالی، رییس رژیم صهیونیستی اختیار انتخاب یک شخص برای تشکیل کابینه را به پارلمان این رژیم محول کرده است.
از اوایل سال جاری صهیونیست ها بر سر تشکیل کابینه با مشکلات متعددی روبرو هستند و اختلافات میان احزاب اجازه تشکیل دولت را به آنها نداده است. آنها پس از شکست در دور اول انتخابات پارلمانی در اردیبهشت ماه برای تشکیل دولت ائتلافی، مجبور به برگزاری دور دوم انتخابات برای آغاز کار پارلمان شدند.

نتانیاهو در دو دوره انتخابات مامور تشکیل کابینه شد اما به دلیلشکاف گسترده بین گروه های مختلف در سرزمین های اشغالی برای ائتلاف با دیگر احزاب با شکست مواجه شد.
اکنون اگر پارلمان رژیم اسرائیل برای انتخاب شخص مورد نظر به نتیجه نرسند، انتخابات در طول یک سال به دور سوم کشیده خواهد شد و “بی بی” با اتهام فساد مالی و تقلب شرایط سختی را در انتخابات احتمالی آینده خواهد داشت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا