برگزیده هاسیاست

روحانی: از پیک کرونا عبور کرده‌ایم

رییس جمهور با اشاره به آمار و ارقام بیماری کرونا در کشور گفت: ما از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده ایم.

اهم سخنان روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را بخوانید:
آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده است
به مردم توصیه می کنم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل،همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وزارتخانه های بهداشت و کشور از فردا در خروجی های جاده هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد.

بار دیگر در این جا از مقام معظم رهبری لطف کردند که قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در نیروهای مسلح را تشکیل دادند تشکر می‌کنم و هم از نیروهای مسلح که همواره در همه سختی‌ها در صف مقدم بودند و بخشی از تخت‌های بیمارستانی خود را برای مقابله با کرونا به خط کرده‌اند و همچنین از فرماندهان عزیز نیروهای مسلح که این امکانات را ساماندهی کرده‌اند تشکر کنم.

همچنین از نیروی انتظامی که به شکل فعال و در حالی که گاهی اوقات لوازم حفاظتی و بهداشتی را در اختیار ندارد ولی به شکل فعال در حال انجام وظایف خود است تشکر کنم.

تعطیلی در ایام عید نخواهیم داشت. همه پای کار هستیم.
ما در دفاتر و مردم درخانه‌هایشان کار را پیش خواهیم برد.
بنابراین در ایام تعطیلات نوروز هم ما به طور منظم جلسات ستاد ملی کرونا را خواهیم داشت و همه ما آماده هستیم و فعال خواهیم بود.
اگر موردی را تشخیص دادند که یک نفر باید از جامعه جدا بشود، دیگر نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهند و خودرو را برمی‌گردانند.
خواهش می‌کنیم مردم با همه عوامل اجرایی همکاری کنند و اگر به آنها گفته می‌شود ادامه سفر به ضرر خودشان و مردمی است که در مسیر راه و مقصد هستند، از سفر صرف نظر کنند.

تصمیمات مهمی در جلسه امروز اتخاذ شد که از لحاظ هماهنگی میان رسانه ها و دستگاه ها، تبلیغاتی و کنترل فضای مجازی وظایف همه مشخص گردید.

از روزنامه ها و فضای مجازی می خواهم با کمک همگانی بتوانیم از شرایطی که در آن قرار داریم، عبور کنیم.
مسئولیت کمیته تبلیغات به عهده وزیر ارشاد است و باید با هماهنگی تنگاتنگ با دیگر اعضا و به خصوص صدا و سیما کمک کنند تا بتوانیم با هدایت بهتر تبلیغات، این روزها را سپری کنیم.

دانش آموزان و دانشجویان ما از درس و تحصیل عقب افتادند و ما باید زمانی را برای جبران بگذاریم. آموزش و پرورش پیشنهاداتی را برای این جلسه آورد و تصمیماتی گرفته شد و خود آموزش و پرورش آنها را اعلام و ابلاغ می‌کند.

بحث جبران زمانی که در اسفند ماه از دست رفت را ما تصمیم گرفتیم. باید بگویم که نظام آموزشی ما چه 16 فروردین یا با تاخیر شروع شود، به همان نسبت جبران می شود و در جلسات بعدی ستاد آن را مشخص می کنیم و زمان پایان تحصیلات، امتحانات و به طور طبیعی کنکور مشخص خواهد شد. سال جدید آموزشی برای سال آینده در مهر ماه خواهد بود و برنامه ریزی ها باید بر این مبنا انجام شود.

در مورد سیستم دانشگاهی بحث زیادی امروز انجام گرفت و به طول انجامید. در این مورد در جلسه بعدی که صبح شنبه دوم فروردین برگزار خواهد شد، تصمیم گرفته می‌شود.

مردم ما به صورت طبیعی تعطیلات دارند و مانند همه‌ساله عید تعطیل هستند؛ ولی مقامات مسئول، هیئت وزیران و اعضای این جلسه در ایام عید، تعطیلات نخواهند داشت و سر کار خواهند بود.

البته نیروهای مسلح همیشه پای کار هستند.
ما برای گروه‌هایی که دچار صدمه شدند تسهیلاتی قائل شدیم و چون بعضا مردم به تبلیغات توجه نمی‌کنند، بنابراین بهتر است که مسئولین اقتصادی شخصا این مسائل را به مردم توضیح بدهند.

کسانی که در حوزه بهداشت و درمان و چه در بخش دولتی و چه در بخش نیروهای مسلح در این ایام کمک می کنند، هزینه های آنها به عنوان هزینه های قابل قبول در بخش مالیات مورد توجه قرار می گیرد و این در جلسه اقتصادی تصویب شد.

کمک هایی که قرار است به بخش محروم تعلق بگیرد قبلا اعلام شده که مسئولین مربوطه نیز در این باره توضیح خواهند داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا