برگزیده هابین الملل

عبدالله: ما پیروز انتخابات افغانستان هستیم

رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ضمن متهم کردن کمیسیون انتخابات افغانستان به همکاری با عاملان تقلب، گفت که بر اساس آرای “پاک” این تیم برنده انتخابات است.

«عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» که براساس اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با کسب 39.52 درصد آرا را کسب کرده در یک نشست خبری تصریح کرد که در صورت باطل شدن آرای غیرقانونی و تقلبی تیم او برنده انتخابات خواهد شد.
عبدالله ضمن ابراز مخالفت با نتایج اعلام شده و متهم کردن کمیسیون انتخابات به تقلب به نفع «اشرف غنی» گفت: ما با تمام قدرت از رأی مردم دفاع می‌کنیم؛ هیچ شکی نیست که براساس آرای پاک مردم، ما برنده هستیم؛ تیم ثبات و همگرایی پیروز انتخابات است.
وی با اشاره به 300 هزار رأی مورد اختلاف خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم کمیسیون انتخابات آرای پاک را از آرای ناپاک جدا سازد، اما کمیسیون با عاملان تقلب همدست شد و جواب قانع کننده‌ای به ما ارائه نکرد.
رهبر تیم ثبات و همگرایی افزود: از کمیسیون شکایات انتخابات انتظار داریم که براساس قانون انتخاباتی 300 هزار رأی را که بیومتریک نیست و یا خارج از زمان رأی‌دهی به سیستم وارد شده را از آرای پاک مردم جدا کند و بازشماری آرایی را که در زمان عدم حضور ناظران ما و دیگر نامزدان بررسی شده را نیز آغاز کنند.
وی همچنین هشدار داد که در صورت عدم شفاف سازی نتیجه انتخابات از هر گزینه «مشروع و قانونی» استفاده خواهد کرد.
روز گذشته نیز «زهره بیان شینواری» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در واکنش به مخالفت‌ها به نتیجه انتخابات با تاکید بر ابتدایی بودن نتایج از نامزدان و طرفدارن آن‌ها خواست تا از پیش‌داوری خودداری کنند.
وی همچنین افزود که نامزدان از دوشنبه ساعت 8 صبح به مدت 72 ساعت وقت دارند تا شکایات خود را به ثبت برسانند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا