آرنا ورزشیبرگزیده ها

کنایه سرمربی پرسپولیس به استراماچونی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با کنایه به سرمربی استقلال گفت: به خاطر تربیتم و ارزش ها و اصولی که داشتم تا آخر سال میلادی همراه تیم و بازیکنان و هواداران تیم خواهم بود.
گابریل کالدرون که در برنامه ویژه شب یلدا علی ضیا در شبکه یک حضور پیدا کرده بود در ابتدا چند کلامی فارسی صحبت کرد و سپس درباره حضور در ایران گفت: وقتی از نزدیک چیزی را زندگی می کنی قشنگ تر از چیزی است که قبلا برایتان تعریف کرده اند. ولاسکو به خوبی از ایران تعریف کرده بود. اما وقتی خودم با ایرانی ها آشنا شدم جالب تر بود.
وی افزود: من شهرهای بزرگ دنیا را دیده ام و می شناسم. در شهرهای بزرگ مردم خیلی همدیگر را تحویل نمی گیرند. آدمهای زیادی هستند ریتم زندگی سریع است اما تهران با وجود عظمتی که دارد چیزی که باعث می شود از این شهر خوشم می آید این است که مردم خیلی به هم نزدیک و با هم صمیمی هستند انگار که در روستا هستیم. من فکر می کردم در شهر بزرگی می روم که روابط نزدیکی وجود ندارد اما از این مهمان نوازی و صمیمیت ایرانی ها ممنونم.
سرمربی پرسپولیس که قبلا در قطر، عمران، بحرین، عربستان و امارات نیز کار کرده، یادآور شد: شغل من طوری است که در یک ورزش محبوب هستم که همه آن را دوست دارند و هیچ مرزی ندارد. من این شانس را داشتم هرجا کار کردم برایم خوب بوده است. در آن کشورها هم مرا دوست داشتند و با من خوب رفتار می کردند اینجا هم خیلی خوشحالم و مردم به من لطف دارند.
بازیکن سابق آرژانتین تاکید کرد: آرژانتینی ها شخصیت مبارز و جنگنده ای دارند و در تیم بچه ها منسجم هستند و از همه مهم تر ما مارادونا را داشتیم.
وی در انتخاب بین مارادونا و مسی گفت: اینها به دو زمان متفاوت تعلق دارند و نمی توانم بگویم کدام بهتر بودند. چون دو زمان مختلف هستند از لحاظ تاکتیکی و بدنی مارادونی در زمان خود بهترین بود و مسی هم بهترین است. مسی از ۱۱ سالگی در بارسلون با سبک فوتبال متفاوت کار خود را شروع کرد و بهترین بازیکن دنیا است. او وقتی وارد تیم ملی آرژانتین شد آنجا مربی نبود که با فلسفه بارسلون آشنا باشد و به خاطر همین است که مسی آنطور که در بارسلون هست در تیم ملی آرژانتین آن درخشش را ندارد.
کالدرون بین مارادونا و پله گفت: همان بحث است و هر دو در زمان خود بهترین بودند. انتخاب من بین مسی و رونالدو مسی است. رونالدو گلزن است ولی مسی خوب بازی می کند، خوب گل می زند، پاس می دهد همه کار می کند.
وی در خصوص ترکیب متفاوت پرسپولیس در این دوره، اظهار کرد: من در هر تیمی که بودم همیشه نتایج خوبی گرفتیم و تمام ماکسیمم راندمان را از بچه ها توانستم بگیرم. در این زمان کوتاهی که در ایران بودم خیلی خوشحالم که راندمان تیم خیلی خوب است. کاری که ما انجام دادیم سخت بود چون این تیم سه سال قهرمان شده بود. به نظرم ما باید فلسفه را عوض می کردیم تا بتوانیم دوباره قهرمانی را تکرار کنیم. به لطف کیفیت خوب بچه های ایرانی اکنون به ریتم خوبی رسیده ایم گرچه اول فصل مشکلاتی داشتیم اما اکنون به مشکلات غلبه کرده ایم به خاطر همین خیلی خوشحالم.
سرمربی پرسپولیس درباره رقابت با استقلال و چالشی که این تیم پس از روزهای خوبی که تجربه کرده دچار آن شده، تصریح کرد: من مربی استقلال را کاملا درک می کنم من هم در شرایط ایشان هستم. فرق من این است که تصمیم متفاوتی با ایشان گرفته ام. به خاطر تربیتم و ارزش ها و اصولی که داشتم تا آخر سال میلادی همراه تیم و بازیکنان و هواداران تیم خواهم بود. من اینجا زمان کافی به باشگاه می دهم که مشکلات را حل کنند. حیف که شرایط تیم استقلال هم خیلی خوب بود اما این اتفاق برایشان رخ داد.
وی درباره برنامه اش برای بازی برگشت دربی گفت: برنامه مان این است که مثل بازی رفت برگشت هم ببریم. ما همیشه دوست داریم همه بازی ها را ببریم. به خاطر طرفداران دربی را همیشه می خواهیم دو بار ببریم و دربی همیشه ۶ امتیاز دارد.
کالدرون با بیان اینکه پرسپولیس مهاجم ندارد، درباره علی علیپور اظهار کرد: او یک بازیکن جوان است که قابلیت های زیادی دارد و در سالهای اخیر راندمان خوبی داشته است.
وی افزود: معمولا اتفاقی که برای جوانان می افتد این است که در زمانی افتی دارند اما برای تیمی به این بزرگی این که بار تیم را فقط به دوش یک مهاجم بندازیم سنگین است.
سرمربی پرسپولیس اذعان کرد: همه جای دنیا تیم های دنیا دو مهاجم بزرگ و خوب دارند؛ ما بازیکن خارجی آوردیم که جوان بود اما انتظاری که از او داشتیم برآورده نشد، اکنون نیاز داریم مهاجمی بیاوریم که به تیم کمک کند.
کالدرون خبر داد: برای نیم فصل هرطوری شده باید مهاجم بگیریم. اگر در چند لیگ آسیا بخواهیم واقعا بجنگیم باید مهاجم خارجی خیلی خوب داشته باشیم، چون تیم های دیگر دارند.
وی ادامه داد: اگر درباره دو تیم در بالای جدول کنار ما گل های بازیکن خارجی شان را بشماریم، می بینیم ما به این خاطر که مهاجم خارجی نداریم تفاضل گل آنها ۸، ۹ گل از ما بیشتر است ولی اگر ما مهاجم خارجی داشتیم ۸، ۹ امتیاز بیشتر داشتیم آمار فوتبال اینطوری است. اگر اکنون بالای جدول هستیم به لطف بازیکنان ایرانی است که واقعا عالی هستند.
کالدرون با بیان اینکه این شانس را داشتیم که در چهار بازی آخر بشار را احیا کردیم و او دارد خیلی کمک می کند، در پاسخ به اینکه طرفداران پرسپولیس چه انتقادی به او دارند یا از چه تعریف می کنند و چه نظری دارند، اظهار کرد: طرفداران همیشه از من تشکر کرده اند و خوشحالند. آنها از من خواسته اند دربی را ببریم غیر از این همیشه خوشحال هستند.
وی درباره دلیل غیبت علیرضا بیرانوند در دروازه پرسپولیس و اینکه آیا این موضوع ناشی از آماده بودن رادو است یا بیرانوند ممکن است جدا شود؟ گفت: برای من علی بیرانوند دروازه بان شماره یک است. او به خاطر دلایلی از جمله سفر طولانی که برای دریافت جایزه داشت چند روز تمرین و بازی نکرد. علی چندین سال است در سطح بالای فوتبال بازی می کند. احساس می کنم امسال هنوز به آن سطح ایده آل خود نرسیده است. ولی ما از اول ژانویه علی که دوست داریم و به آن احتیاج داریم را می بینیم. من در هر پستی بهترین نفر را انتخاب می کنم و علی نامبروان است. رادو بعد از سفر و مصدومیت بیرانوند آماده تر است.
سرمربی پرسپولیس درباره بهترین بازیکن پرسپولیس نظر داد: ما بازیکن های خوبی داریم کسی که الان خیلی خودش را نشان می دهد ترابی است که خیلی برای ما گل زده و در گذشته اینقدر گل نمی زد. من از همه شان راضی هستم ترابی گل می زند و توی چشم است، بازیکنان دیگر هم خیلی زحمت می کشند اما دیده نمی شوند. مربی خوب مربی است که وقتی بازیکنان او را با گذشته شان مقایسه می کنید می بینید بهتر از گذشته هستند.
کالدرون وقت شناس ترین بازیکن پرسپولیس را اینطور معرفی کرد: بازیکن وقت شناس زیاد داریم اما کاپیتانمان یک الگو و نمونه خوب است. بازیکن های دیگر هم هستند که سروقت می آیند اما کاپیتان نمونه است، سید قبل از تمرین می آید و خیلی خوب است. باز هم بازیکن خوب زیاد داریم. ۹۰ درصد بازیکنان ایرانی پرتلاش هستند و از این موضوع خیلی خوشحالم.
وی ادامه داد: سیدجلال حسینی گرچه سن اش بالا است اما به نحوی جدی کار می کند که انگار بازیکن ۲۵ ساله است. او ۴، ۵ روز یک بار بازی می کند و سعی می کنم به او استراحت بدهم اما بازی می کند. ما چند بازی نتیجه نگرفتیم و تغییراتی در تیم دادیم. استراتژی من این است که همه بازی کنند و چند بازی آخر هم همیشه تغییر داریم هر بازی سه چهار تعویض و تغییر داریم و می بریم. لیورپول و منچسترسیتی هم در ترکیبشان تغییر دارند اما در پرسپولیس وقتی کسی را تغییر می دهیم همه می گویند چرا؟ منظورم را می فهمید!
پایان بندی حضور کالدرون در برنامه پخش تصاویر کودکی بازیکن فوتبال بود که او باید حدس می زد متعلق به چه کسی است و او همچنین در این شب، فال حافظ نیز گرفت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا