آرنا ورزشیبرگزیده ها

قلعه‌نویی و استقلال؛ نبرد بر سر قهرمانی نیم فصل در نقش جهان

هفته دوازدهم لیگ برتر کشور روز‌های جمعه و شنبه با انجام ۷ دیدار در شهر‌های مختلف، پیگیری می‌شود.
حساس ترین بازی از هفته دوازدهم و یکی از حساس ترین بازیهای نیم فصل نخست لیگ برتر، دیداری است که روز شنبه بین دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. این بازی در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم شانس قهرمانی نیم فصل را دارند.
هر کدام ازدو تیم استقلال و سپاهان که برنده این دیدار بزرگ باشد، می‌تواند قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شود.
سپاهان – استقلال/ شنبه ۹ آذر ساعت ۱۵/ ورزشگاه نقش جهان
هفتاد و چهارمین تقابل سپاهان و استقلال، درحالی این هفته به میزبانی اصفهانی‌ها برگزار می‌شود، که هر دو تیم ۲۷ برد را در دیدار‌های گذشته کسب کرده‌اند. رقابتی که همواره از جذابیت‌های خاص خود برخوردار بوده و هر وقت امیرقلعه‌نویی روی نیمکت یکی از این ۲ تیم بوده، به حساسیت‌های بازی اضافه شده‌است.
قلعه‌نویی که بازهم تیمی را در حد و اندازه‌های مدعی قهرمانی راهی مسابقات لیگ کرده، با ۲۲ امتیاز رتبه دوم جدول را به همراه تیمش در اختیار دارد. پیام نیازمند نیز در ۹۰۰ دقیقه قبلی لیگ، فقط یک گل دریافت کرده و تقابل او با سید حسین حسینی، همتای استقلالی‌اش، یکی از مصاف‌های جالب این هفته است.
استقلال هم که توقفی در روند رو به رشد خود نمی‌بیند، در صورت برتری در این بازی حساس، یکی از رقبای اصلی خود در لیگ نوزدهم را کنار می‌زند و بالاتر از سپاهان در جدول لیگ قرار خواهد گرفت.
آخرین تقابل ۲ تیم به فروردین سال جاری باز‌می‌گردد که با تک گل آیاندا پاتوسی، استقلال در ورزشگاه نقش جهان، مسیر قهرمانی سپاهان را ناهموار کرد.
تیم داوری:
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و رحیم شاهین
کمک‌های اضافی: کوپال ناظمی و علی صفایی
داور چهارم: حسن انتظاری
ناظر: یدالله جهانبازی
نفت مسجد سلیمان – ذوب‌آهن اصفهان/ جمعه ۸ آذر ساعت ۱۴:۳۰/ ورزشگاه شهید بهنام محمدی
نباختن‌های تیم مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان حالا به ۱۱ بازی رسیده است و تیمی که هفته گذشته پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده، به مصاف یکی از دیگر از تیم‌های نامدار لیگ می‌رود. نفتی‌ها که به خاطر کسب ۸ تساوی از ۱۰ بازی، از آن‌ها انتقاد می‌شد، حالا با بردن تیم گابریل کالدورن، آن هم در تهران، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند.
شاگردان تارتار تا به اینجای کار با دریافت ۵ گل، سومین خط دفاعی برتر لیگ را نیز بعد از سپاهان و شهرخودرو در اختیار دارند. نفت، با ۱۷ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد و می‌تواند با برد در این بازی موقتا به جایگاه چهارم جدول صعود کند.
علیرضا منصوریان در تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان هم بعد از یک پیروزی ارزشمند مقابل فولاد از انتهای جدول کمی فاصله گرفت و به دنبال رقم زدن نخستین شکست تارتار در لیگ نوزدهم است. تقابل تارتار و منصوریان، سرخابی‌ها سابق در این بازی، از نکات جالب توجه رقابت‌های هفته دوازدهم محسوب می‌شود.
حالا ذوبی‌ها بعد از کسب ۲ برد از ۳ بازی گذشته خود در اندیشه ادامه این روند هستند و در صورت کسب پیروزی در مسجد سلیمان، حتی تا رتبه نهم جدول هم بالا آمده و به صورت کامل از منطقه سقوط دور می‌شوند. اصفهانی‌ها از ۱۱ بازی گذشته خود ۱۰ امتیاز کسب کردند و با دریافت ۱۳ گل یکی از خطوط ضعیف دفاعی را در اختیار دارند.
تیم داوری:
داور:محمدرضا اکبریان
کمک ها: محمد عطایی و علی رعیت
کمک های اضافی: روح الله شریفی و میثم حیدری
داور چهارم: محسن سلطان
ناظر:محمود رفیعی
شاهین‌شهرداری بوشهر – پارس جنوبی جم/ جمعه ۸ آذرساعت ۱۵/ ورزشگاه شهید مهدی
اولین داربی استان بوشهر در تاریخ لیگ برتر بین تیم‌های شاهین‌شهرداری و پارس جنوبی، این هفته برگزار می‌شود. ۲ تیم پیش از آغاز لیگ نوزدهم در فینال تورنمنت ۴ جانبه شیراز به مصاف هم رفتند که جمی‌ها با شکست حریف خود، به مقام قهرمانی رسیدند. تیم میزبان به تازگی سرمربی خود را تغییر داده و میشو کرستیچویچ پس از کسب یک تساوی مقابل سایپا در تهران، برای اولین بار به ورزشگاه خانگی تیمش می‌آید و دربی این استان را تجربه می‌کند. شاهین در کنار گل‌گهرسیرجان همچنان یکی از تیم‌های بدون برد لیگ هستند و با دریاف ۲۲ گل در ۱۱ بازی و میانگین هر بازی ۲ گل، بدترین خط دفاعی لیگ را دارد و به نظر می‌رسد مربی کروات تیم بوشهری برای ایجاد تغییرات کار سختی در ادامه خواهد داشت.
در آن سوی میدان تیم فوتبال پارس جنوبی که از ۱۰ بازی گذشته خود فقط ۸ امتیاز کسب کرده، در کنار عملکرد نه چندان مطلوب فنی، مشکلات مالی زیادی را هم تجربه می‌کند. پارسی‌ها این روز‌ها بازهم برای تهیه بلیت و رزو هتل در شهر‌های کشور به مشکل خوردند و بسته شدن حساب باشگاه به علت بدهی، مشکلی جدید به مشکلات گذشته این تیم اضافه کرده است.
تیم داوری:
داور: حمید حاج ملک
کمک ها: عسگر محمدی و حمید نادری
کمک های اضافی: کمیل غلامی و حامد سیری
داور چهارم:رضا قیم
ناظر:حسین نجاتی
فولاد خوزستان – گل گهرسیرجان/ جمعه ۸ آذر ساعت/ ورزشگاه شهدای فولاد
تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از ۲ برد و ۲ تساوی، هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا ادامه روند صعودی این تیم متوقف شود. حالا شاگردان جواد نکونام به دنبال برد خانگی مقابل یکی از قعرنشینان جدول هستند تا بازهم به تیم‌های بالانشین نزدیک شوند.
گل‌گهری‌ها نیز که در چند بازی اخیر، هدایت تیم‌شان را به مجید جلالی سپردند، همچنان در حسرت اولین برد خود در لیگ به سر می‌برد. سیرجانی‌ها با زدن فقط ۵ گل در ۱۰ بازی، بدترین خط حمله را در بین ۱۶ تیم لیگ امسال دارند.
فولادی‌ها با کسب ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند و در آن سوی میدان، گل‌گهر هم با انجام ۱۰ بازی و کسب ۵ امتیاز تیم پانزدهم جدول است.
جواد نکونام که در زمان حضور در تیم پاس تهران، شاگرد مجید جلالی بود و با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر هم رسید، حالا پس از سال‌ها مقابل استاد خود قرار می‌گیرد و یکی از تقابل‌‌های جالب این هفته را رقم می‌زنند.
مصاف سرخابی‌های سابق در مسجد سلیمان/ اولین داربی بوشهر در لیگ برتر/ استاد و شاگرد در اهواز به هم رسیدند
تیم داوری:
داور: علی بای
کمک ها: محمد راهی و میلاد قاسمی
کمک های اضافی: ایمان کهیش و محمدرضا تارخ
داور چهارم: امید افخمی
ناظر: حسین خانبان
شهرخودرو – صنعت نفت/ شنبه ۹ آذر ساعت ۱۴/ ورزشگاه امام رضا (ع)
تیم صدرنشین لیگ برتر برای حفظ جایگاه خود، در دیداری خانگی به مصاف صنعت نفت می‌رود. شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب پیروزی در ۴ بازی از ۵ دیدار گذشته، به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهند و حساب ویژه‌ای روی ۳ امتیاز این بازی خانگی کرده‌اند. شهرخودرو از ۱۱ بازی ابتدایی لیگ صاحب ۲۳ امتیاز شد و بعد از سپاهان دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. مهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم شهرخودرو تا به حال تنها ۳ گل دریافت کرده‌است.
اما صنعت نفت آبادان، که ۲ بازی اخیر خود در لیگ و جام حذفی را مقابل سر‌خابی‌های پایتخت واگذار کرده است، برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر در جدول رده‌بندی لیگ، پا به مشهد می‌گذارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در صورت برتری در این بازی، حتی تا رتبه پنجم جدول می‌توانند صعود کنند. اما شکست احتمالی برزیلی‌ها باعث دور شدن آن‌ها از نیمه ابتدایی جدول خواهد شد.
صنعت نفت از ابتدای لیگ تا به حال با کسب ۴ برد، ۴ تساوی و ۱۶ امتیاز رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.
تیم داوری:
داور: علی‌اصغر مومنی
کمک‌ها: محمدرسول ذورقی و فرهاد فرهادپور
کمک‌های اضافی: رضا عادل و سیدرضا مهدوی
داور چهارم: یوسف مغروری
ناظر: نادر جعفری
پیکان – تراکتور/ شنبه ۹ آذر ساعت ۱۵/ ورزشگاه شهرقدس
پیکان، پس از شکست مقابل سپاهان در جام حذفی و کنار رفتن از دور این مسابقات، به مصاف یکی دیگر از تیم‌های بالا جدولی می‌رود. شاگردان حسین فرکی، در ۵ بازی اخیر، آمار ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی را به ثبت رساندند و به دنبال کسب ۳ امتیاز در این بازی هستند.
تراکتور نیز که با چند نتیجه ناامیدکننده از صدر جدول فاصله گرفته‌است، برای عقب نماندن از کورس قهرمانی، محکوم به برد در این بازی خارج از خانه است. مصطفی دنیزلی برای انتخاب نفرات خط دفاعی تیمش با مشکل مصدومیت و کمبود بازیکن روبرو است. ایمان سلیمی و رضا اسدی که این هفته‌ها یک خط عقب‌تر و در قلب دفاع تبریزی‌ها بازی می‌کند، گریبانگیر مصدومیت هستند. پرشور‌ها هر ۳ بازی اخیر خود در لیگ برتر را مقابل صنعت نفت، استقلال و سپاهان واگذار کرده‌اند.
تیم داوری:
داور: اشکان خورشیدی
کمک‌ها: علیرضا مرادی و دانیال باشنده
کمک‌های اضافی: عبدالنبی پورخلف و پیمان فرخی‌مهر
داور چهارم: علی‌اکبر عظیم‌پور
ناظر: بهرام مهرپیما
پرسپولیس – نساجی/ شنبه ۹ آذر ساعت ۱۷:۳۰/ ورزشگاه آزادی
در آخرین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر، تیم فوتبال پرسپولیس میزبان نساجی است. سر‌خ‌پوشان که بعد از مدت‌ها در جدول لیگ برتر پایین‌تر از رقیب دیرینه خود قرار گرفتند، امیدوار به کسب هر ۳ امتیاز بازی خانگی این هفته هستند.
جونیور براندائو از جمع سرخ‌پوشان جدا شد و از این هفته تا نیم‌فصل ، گابریل کالدورن برای انتخاب زوج علیپور، حالا فقط جوانانی مثل روستایی و عبدی را در جمع شاگردان خود می‌بیند. بازیکنان پرسپولیس برای رهایی از انتقاداتی که این روز‌ها بابت نتایج تیم‌شان می‌شنوند، راهی به جز کسب برد در این بازی ندارند.
نساجی مازندران هم که ۷ هفته را بدون برد پشت سر گذاشته، پس از باخت مقابل استقلال در هفته گذشته، حالا مقابل یکی دیگر از تیم‌های پرهوادار کشور قرار می‌گیرد. تقابل محمد عباس‌زاده، محمد قاضی و البته علیرضا حقیقی با پرسپولیس، از جذابیت‌های این هفته لیگ خواهد بود. در بین شاگردان رضا مهاجری، سرمربی نساجی، مهدی نظری، غایب این بازی خواهد بود. قائمشهری‌ها تا پایان هفته یازدهم لیگ، صاحب رتبه یازدهم بودند.
تیم داوری
داور: مرتضی منصوریان
کمک‌ها: مهدی عالیقدر و یعقوب سخندان
کمک‌های اضافی: سیدمهدی مرجان‌زاده و سعاد وفاپیشه
داور چهارم: داریوش صابرمطلق
ناظر: علیرضا کهوری


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا