سیاستویژه ها

روحانی: هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده برای قطر را محکوم می‌کنیم

رییس‌جمهوری با تاکید بر توسعه روابط ایران و قطر گفت: هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه قطر را محکوم می‌کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام «حسن روحانی» در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر» با بیان اینکه روز به روز شاهد توسعه روابط تهران – دوحه هستیم، افزود: در کنار قطر بوده و هستیم و هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه این کشور را محکوم می کنیم.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه ایران قطر باید از فرصت نزدیکی و قرابت برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری استفاده کنند، افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف همکاری نزدیک داشته باشند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهران و دوحه در شرایط اقتصادی موجود می توانند بسیاری از نیازمندی های یکدیگر را رفع کنند، گفت: می توانیم در زمینه سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشیم .
امیر قطر نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس کوآلالامپور، گفت: روابط دو کشورروابط ویژه ای است و در شرایط امروز منطقه باید روابط ما و تماسها بیشتر باشد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع ایران در قبال تحریم قطر، گفت: موضع ایران مورد تحسین ماست و ما آن را فراموش نمی کنیم.
امیر قطر همچنین تاکید کرد: معتقدم ایران و قطر می توانند از این شرایط سخت که برایشان ایجاد شده عبور کنند.
به گزارش ایرنا رییس جمهوری به دعوت «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی در راس یک هیات بلندپایه برای شرکت در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ به مالزی سفر کرده و قرار است روز جمعه نیز عازم ژاپن شود تا با «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه تهران – توکیو دیدار و گفت‌وگو کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا