آرنا ورزشی

راز پنالتی‌زن حریف پرسپولیس که حامد لک نمی‌دانست

دریافت دو گل از روی نقطه پنالتی توسط دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس هر چند منجر به شکست این تیم و نرسیدن به قهرمانی در آسیا شد اما تأثیری بر عملکرد فوق‌العاده حامد لک نداشت.

به گزارش ورزشی آرنا ، تیم فوتبال پرسپولیس با شکست دو بر یک مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد. پرسپولیس در حالی به عنوان دومی دست پیدا کرد که در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۸ گل دریافت کرد.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران قبل از ترک پرسپولیس و پیوستن به رویال آنتورپ بلژیک در دو بازی ابتدایی سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل از الدحیل قطر و الشارجه امارات دریافت کرد تا کمتر هوادار این تیم امیدوار به بازگشت پرسپولیس به رقابت‌های فصل ۲۰۲۰ باشد.

نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس باعث شد تا حامد لک با وجود حاشیه‌های فراوان به عنوان دروازه‌بان جدید سرخ‌ها شناخته شود. او در ۸ دیداری که از دروازه پرسپولیس حراست کرد تنها چهار گل خورد. گل‌هایی که همگی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرسپولیس شد.

حامد لک در حالی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ دو بار مقابل ضربات پنالتی «جونیور نگرائو» مهاجم برزیلی اولسان هیوندای ایستاد که داوود فنایی مربی دروازه‌بانان پرسپولیس آنالیز دقیقی از ضربات او در اختیار لک قرار داده بود

نگرائو تمام ضربات پنالتی خود را در طول رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و لیگ فوتبال باشگاهی کره جنوبی سمت راست خود زده بود که اکثر آنها هم تبدیل به گل شده بود. مهاجم برزیلی اولسان، سه ضربه پنالتی اخیر خود را نیز به همین ترتیب در لیگ قهرمانان به گل تبدیل کرد. آماری که با رسم شکل و آنالیز فنایی در اختیار لک قرار گرفت.

دروازه‌بان پرسپولیس هم هنگام زدن ضربه پنالتی اول، طبق آنالیز عمل کرد و توانست ضربه جونیور را دفع کند اما این بازیکن در برگشت زودتر از دیگران خود را به توپ رساند تا آن را تبدیل به گل کند.

پنالتی دوم را نیز جونیور به سمت راست خود زد اما این بار لک، بر خلاف آنالیز عمل کرد و در لحظه تصمیم گرفت سمت دیگری برود که در تشخیص جهت آن اشتباه بود.

با این حال دروازه‌بان شماره ۸۱ پرسپولیس که با عملکرد درخشان خود باعث چسبیدن بوژیدار رادوشوویچ روی نیمکت این تیم شده است باز هم در جریان بازی گل نخورد تا نشان دهد باز شدن دروازه او کار هر مهاجمی در ایران و آسیا نیست.

لک که در چهار بازی ابتدایی لیگ برتر نیز کلین شیت کرده است حالا خود را برای ادامه این بازی‌ها آماده می‌کند تا بار دیگر بتواند در اردوهای تیم ملی ایران حاضر شده و شانس خود را برای گرفتن جایگاه بی رو در دروازه تیم ملی نیز بیازماید.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا