آرنا ورزشی
موضوعات داغ

۸ متهم پرونده ویلموتس چه کسانی هستند؟

سازمان بازرسی روز گذشته از ارسال پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و ... به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داد

 آرنا نیوز :: هشت متهم پرونده ویلموتس مشخص شدند ، در این مطلب به هشت متهم پرونده ویلموتس میپردازیم، آیا کفاشیان در بین هشت متهم پرونده ویلموتس هست؟

به گزارش ورزشی آرنا ، پرونده مارک ویلموتس ابعاد جدیدی به خود گرفته است. همزمان با پیگیری شکایت این مربی در فیفا که طی روزهای گذشته منجر به محکومیت ۶.۲ میلیون یورویی ایران شده و جنجال زیادی را در جامعه ایجاد کرده، سازمان بازرسی از پایان تحقیقات خود و ارسال پرونده هشت نفر به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داده است.

از چندین ماه قبل که زمزمه محکومیت احتمالی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس خبرساز شد، ماموران سازمان بازرسی نیز با دستور رئیس این سازمان مشغول بررسی ابعاد مختلف قرارداد همکاری با سرمربی بلژیکی شدند و چندی پیش غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کرد که در بررسی ها مشخص شده این قرارداد یکسری اشتباهات داشته و برای حضور ۶۳ روزه این مربی در ایران هزینه سنگینی به کشور وارد شده است.

پس از اتفاقات اخیر که خبر محکومیت ایران هم تایید شد، در روزهای گذشته خبری مبنی بر ارائه لیست اموال اعضای هیات رئیسه به مراجع ذی صلاح منتشر شد که علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال این خبر را تایید کرد.

ساعاتی بعد از این اتفاق بود که سازمان بازرسی با اتمام بررسی ها در پرونده اقدامات دخیل در قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، از ارسال گزارش نهایی به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

در این گزارش آمده است: پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آن ها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.

این هشت نفر اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاری با ویلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان، این هشت نفر هستند.

با این حال علی کفاشیان، به علت محرومیت در آن مقطع زمانی از حضور در فوتبال و در نتیجه امضا نکردن این سند به همراه این هشت نفر به دادسرا نمی رود.

البته ارسال پرونده این هشت نفر به دادسرا در حالی است که هنوز ایران این فرصت را دارد که با ادله خود در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ورق را برگرداند اما وجود اشتباهات در قرارداد برای سازمان بازرسی مسجل شده است.

تاکنون فدراسیون فوتبال ۲ میلیون دلار به مارک ویلموتس بابت قسط اول و دوم قراردادش پرداخت کرده و باید از این پس ۶.۲ میلیون یورو نیز پرداخت کند که بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای این فدراسیون بی پول هزینه دارد و به همین دلیل کارگروهی با حضور بخش های حقوقی دولت و مجلس تشکیل شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا