آرنا ورزشی

عدم استفاده از ورزشگاهها به دلیل نداشتن تیم|فراموش شده های گران قیمت

این ورزشگاهها به دلیل نبود تیم درلیگ برتر و حتی دسته یک از وضعیت بدی برخوردار هستند و کاملا رها شده اند

این ورزشگاهها به دلیل نبود تیم درلیگ برتر و حتی دسته یک به حالت متروکه در آمده و از وضعیت بدی برخوردار هستند و کاملا رها شده اند.

به ورزشگاههای چند استان که این وضعیت را دارا هستند پرداختیم

به گزارش ورزشی آرنا ، در حالی که هنوز یک دهه نیز از عمر ورزشگاه غدیر اهواز نمی‌گذرد، این ورزشگاه به دلیل مشکل مالکیتی و عدم تخصیص اعتبار برای حفظ و نگهداری آن، اکنون بدون استفاده مانده و به لانه کبوترها و گنجشک‌ها تبدیل شده است.

این ورزشگاه که در محدوده شمال‌غربی اهواز در کنار جاده اهواز – اندیمشک در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شده است پس از ۱۷ سال در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید و تاکنون میزبان مسابقات لیگ برتر و باشگاه‌های آسیایی تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان بوده است.

بخشی از سقف سالن همکف و طبقه سوم ورزشگاه تخریب شده، رختکن‌ها و سایر اتاق ها وضعیت خوبی ندارند و تجهیزاتی که میلیارد تومان برای آن ها هزینه شده بود، فرسوده شده اند. خاک و تار عنکوبت ها محوطه درونی ورزشگاه و سالن ها را پوشش داده است. زمین چمن به خاک تبدیل شده بود و چیزی به اسم چمن دیگر به چشم نمی آید.

تا همین چند سال پیش با حضور دو تیم استقلال خوزستان و فولادخوزستان، هر هفته شاهد حداقل برگزاری یک مسابقه در این استادیوم بودیم ولی با افول استقلال اهواز و سقوط استقلال خوزستان و سرانجام با کوچ فولادخوزستان به فولاد آره‌نا، این ورزشگاه در حال تبدیل شدن به یک مخروبه است.

با توجه به اینکه پروژه‌هایی مثل این ورزشگاه شهر اهواز بودجه گزافی را بلعیده و البته هرگز به بهره برداری کامل نرسیده و حالا در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته‌اند، شاید لازم باشد دستگاه ورزش ایران یکبار برای همیشه تکلیف خود را با نحوه فعالیت های عمرانی مشخص کند، تا بیش از این شاهد از بین رفتن سرمایه ها نباشیم

ورزشگاه 15 خرداد کرمانشاه

استادیوم پانزده خرداد نام استادیوم ورزشی در کرمانشاه است که احداث آن از سال ۱۳۸۲ خورشیدی شروع و در ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ توسط محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شده‌است.

در طول سال‌های بعد از افتتاح بهره‌برداری از استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه متوقف شد. این توقف بهره‌برداری تا جایی پیش رفت که امکانات این ورزشگاه به مرور زمان قابلیت‌های کاربردی خود را از دست دادند و استادیوم ۱۵ هزار نفری پانزده خرداد کرمانشاه به یک استادیوم متروکه تبدیل شد.

مسئولین ورزشی استان کرمانشاه در برهه‌هایی تلاش کردند تا استادیوم ۱۵ هزار نفری کرمانشاه را برای برگزاری مسابقات مهم در سطح کشوری آماده کنند و با توجه به این نکته در ۱۶ دی ۱۳۹۷ صابر رحیمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در یک نشست خبری اعلام کرد: مسابقه فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور با حمایت استاندار و رایزنی‌های فراوانی که انجام شد به کرمانشاه خواهد رسید تا فوتبال دوستان کرمانشاهی بتوانند از نزدیک شاهد یک رقابت مهم باشند. اما این وعده محقق نشد و در نهایت این مسابقه در ورزشگاه فولاد آرنا، شهر اهواز برگزار شد.

جالب تر اینجاست که در اوایل سال ۹۷ جشنواره اسب اصیل کرد در این استادیوم برگزار شد و حضور اسب‌های متعدد در این جشنواره بر روی چمن، باعث تخریب آن شد که باید از مسئولین ذی ربط پرسید که آیا استادیومی همچون 15خرداد محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره بود و آیا یکی از چند دلیلی که مسابقه فینال جام حذفی در این استادیوم برگزار نشد همین تخریب چمن ها توسط اسب های این جشنواره نبود ؟

مردم کرمانشاه سال های سال است که با کم کاری برخی متاسفانه کنار آمده اند اما باید بدانیم که ورزش در زمره یکی از اولویت های مهم زندگی مردم است و بی تفاوتی نسبت به آن نه تنها منجر به اتلاف استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف می شود بلکه به تبع این بی تفاوتی، هزینه های فراوانی هم باید صرف سلامتی کنند که با ورزش به صورت رایگان به دست می آمد!

ورزشگاه پارس شیراز

ورزشگاه پارس شیراز در منطقه میانرود ، بیش از 50 هزار نفر گنجایش دارد که به تازگی افتتاح شده است. قرار است فینال جام حدفی 99 در این ورزشگاه برگزار شود.

اما مهم ترین نکته این است که 50 کیلومتر خارج از شهر ساخته شده . یکی از علامت سوال ها است که چه علاقه ای وجود دارد برای احداث استادیوم با این فاصله زیاد در خارج از شهر. گفتنی است که استان فارس دو تیم به نام های قشقایی و فجر سپاسی در لیگ دسته یک (آزادگان) دارد.

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج

این ورزشگاه طی چند سالی که افتتاح شده هیچ بازی رسمی ای را تجربه نکرده است. روزگاری شهرداری یاسوج در لیگ یک بود اما الان در لیگ دسته دو هم یاسوج تیمی ندارد.

نکته بسیار جالب و عجیب این است این موضوع را معاون سابق اداره ورزش جوانان استان  کهکلویه و بویراحمد خاطر نشان کرده که از بالا تا پایین زمین نیم متر شیب دارد. گفته میشود اگر در همین وضعیت باقی بماند دو سال دیگر تخریب میشود ایرادهای دیگر هم دارد از جمله این که طبقات پایین تاسیساتش را آب میگیرد باران که ببارد رختکن ورزشگاه زیر آب میرود. امیدواریم مسئولین استان هر چه زودتر رسیدگی کنند.

ورزشگاه تختی مشهد

ورزشگاه تختی مشهد ورزشگاهی عمرش به نیم قرن میرسد قبل ار اینکه ما ورزشگاه ثامن و ورزشگاه امام رضا(ع) را در مشهد داشته باشیم تمام بازیهای لیگ برتری تیم های مشهدی در این ورزشگاه برگزار میشد.

این ورزشگاه اجاره داده شد به بخش خصوصی برای تیم های پایه اما طی این چند سال هیچ تغییری حاصل نشده و ورزشگاه رو به تخریبی میرود.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا