آرنا ورزشی

حقوق ویلموتس دو برابر حقوق کی‌روش

مقایسه دستمزد، پاداش و جزییات قرارداد کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس در زمان مربیگری در تیم ملی ایران به سوالات زیادی از مسئولان فدراسیون فوتبال، پاسخ می‌دهد

به گزارش ورزشی آرنا ، مقایسه دستمزد، پاداش و جزییات قرارداد کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس در زمان مربیگری در تیم ملی ایران به سوالات زیادی از مسئولان فدراسیون فوتبال، پاسخ می‌دهد.

انتشار بخش‌های بیشتری از قرارداد و دستمزد مارک ویلموتس در دوران حضور در تیم ملی ایران، ادعای مدیران فدراسیون فوتبال درباره این قرارداد را زیر سوال برده است. از زمان آمدن ویلموتس تاکنون بارها مدیرانی مانند مهدی تاج اعلام کردند با درسی که پس از حدود هشت سال همکاری با کارلوس کی‌روش گرفتند، قرارداد بهتری را با ویلموتس منعقد خواهند کرد.

از طرفی قرار بود دستمزد پرداختی به ویلموتس کمتر از کارلوس کی‌روش باشد اما در واقعیت ویلموتس رقمی در حدود دو برابر کی‌روش دریافت کرده است. حتی جواد نکونام، سرمربی فولاد و دستیار سابق کی‌روش نیز می‌گوید سرمربی پرتغالی حاضر بود با یک میلیون یورو کمتر از دستمزد ویلموتس در ایران کار کند.

با وجود تمام این اتفاقات و شکایت ویلموتس برای دریافت غرامت ۶.۵ میلیون دلاری، محمود شیعی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که اکنون به اطلاع از این قرارداد اقرار کرده، همچنان درباره این قرارداد می‌گوید که باید بررسی شود که آیا سنگین بوده یا نه!

برای روشن شدن اینکه قرارداد ویلموتس برای فوتبال ایران سنگین بوده یا نه، به بررسی قرارداد و کارنامه دو سرمربی سابق تیم ملی یعنی کی‌روش و ویلموتس خواهیم پرداخت تا پاسخ این سوال برای اهالی فوتبال و مدیران فدراسیون فوتبال مشخص شود.

هر چند در هر دو قرارداد، بندهای مختلفی علیه فدراسیون قرار دارد و این فدراسیون متحمل پرداخت مالیات چند میلیارد تومانی دو مربی شده اما در قرارداد ویلموتس علاوه بر دستمزد و پاداش‌های بالاتر، وی در ازای فسخ قرارداد به صورت یک طرفه می‌تواند به عنوان غرامت سه ماه دستمزدش را بگیرد اما کی‌روش بدون غرامت قراردادش را فسخ می‌کرد.

در واقع اگر چه بند فسخ قرارداد بدون پرداخت غرامت توسط کی‌روش با انتقاد کارشناسان در دوره خود همراه بود اما بند پرداخت غرامت به ویلموتس در ازای فسخ یک طرفه قرارداد، عجیب است و فقط در ایران یافت می‌شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا