آرنا ورزشی

2 ایرانی نامزد بهترین بازیکن آسیایی لیگ هلند

۲ بازیکن فوتبال کشورمان از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر هلند شدند.

۲ بازیکن فوتبال کشورمان از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر هلند شدند.

به گزارش ورزشی آرنا ، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ادامه معرفی برترین بازیکنان آسیایی لیگ‌های معتبر اروپا، این بار به معرفی ۹ بازیکن آسیایی که سابقه حضور در رقابت‌های لیگ برتر هلند (اردیویزه) را داشته اند پرداخت و از کاربران خود خواسته تا بهترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها را انتخاب کنند؛ که در این فهرست نام رضا قوچان نژاد مهاجم سابق تیم ملی و علیرضا جهانبخش از کشورمان نیز به چشم می‌خورد.

در مقدمه این نظرسنجی آمده است، هلند زادگاه فوتبال و کشوری که برخی از چهره‌های تاثیرگذار این ورزش کار خود را از آنجا آغاز کرده اند، کشوری است که دارای پیشینه افتخار آمیزی در فوتبال است.

اما در حالی که لیست طولانی از ستاره‌های هلندی به نام‌های آشنایی تبدیل شده اند، این کشور همچنین سابقه پذیرش برخی از بازیکنان برجسته آسیا را نیز دارد.

از دهه ۱۹۸۰ از پیشگامانی، چون هو جونگ مو و فندی احمد گرفته تا ستاره‌های دوران مدرن، اردیویزه میزبان برخی از بهترین و درخشان‌ترین بازیکنان قاره آسیا بوده و این امر این لیگ را به لیگ مورد علاقه نسل‌های مختلف هواداران آسیایی تبدیل کرده است.

لیست ما دارای چندین بازیکن فاتح لیگ و یک آقای گل لیگ است، اما کدام یک از این ستاره‌ها لیاقت کسب عنوان بهترین‌های آسیا را دارند؟

سایت‌ای اف سی در ادامه به معرفی نامزد‌ها پرداخته و در معرفی جهانبخش نوشت:

علیرضا جهانبخش (ایران)
۲۰۱۳-۲۰۱۸
باشگاه ها: NEC نایمخن، AZ آلکمار
تعداد بازی ها: ۱۱۲
تعداد گل: ۳۹
افتخارات: بهترین گلزن اردیویزه (۲۰۱۷-۱۸)

بسیاری از بازیکنان آسیایی در لیگ‌های اروپا تأثیر گذاشته اند، اما علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی یکی از بازیکنان نخبه است که یک فصل را به عنوان بهترین گلزن رقابت‌های دسته برتر یک لیگ معتبر به پایان رسانده است.

این ستاره درخشان در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در ۳۳ بازی ۲۱ گل زد که شامل ۲ هت تریک بود و این درخشش با ۱۲ پاس گل نیز تکمیل شد، آخرین فصل حضور جهانبخش در اردیویزه اوج ۵ سال بازی در این لیگ بود.

او با درخشش NEC نایمخن، و کسب عنوان بهترین بازیکن این باشگاه در رقابت‌های فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴، راهی آزد آلکمار شد و در بیش از ۱۰۰ بازی اردیویزه با ثبت ۳۹ گل و ۳۱ پاس گل کار خود را به پایان رساند.

سایت‌ای اف سی در معرفی قوچان نژاد نیز نوشت:

رضا قوچان نژاد (ایران)
۲۰۰۵-۲۰۰۹، ۲۰۱۶-۲۰۱۸، ۲۰۱۹- تاکنون
باشگاه ها: هیرنفین، زوله
تعداد بازی ها: ۸۲
گل ها: ۳۴
افتخارات: عضو تیم منتخب فصل ۲۰۱۶-۱۷
رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی متولد مشهد که اکثر دوران کودکی خود در هلند گذرانده، چهار فصل از فوتبال خود را در دوران جوانی در دسته دوم سپری کرد، اما عملکرد‌ سال های اخیر او باعث شد در نامش در فهرست ما قرار بگبرد.

بعد از سپری کردن دورانی در بلژیک، انگلیس، قطر و کویت، شاهد درخشش او در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بودیم که مهاجم تیم ملی به عنوان دومین گلزن برتر اردیویزه دست یافت و اوج کار او یک هت تریک تاریخی مقابل PSV آیندهوون بود.

او فصل بعد هشت گل دیگر به ثمر رساند و سپس راهی لیگ‌های قبرس و استرالیا شد. بازیکنی که با نام “گوچی” شناخته می‌شود در ابتدای فصل ۲۰۱۹-۲۰ با PEC زوله به فوتبال هلند بازگشت.

دیگر بازیکنان این فهرست عبارتند از: هو جونگ مو، پارک جی سونگ و لی یانگ پیو از کره جنوبی، شینجی اونو از ژاپن، جیسون کولینا و برت هولمن از استرالیا، فندی احمد از سنگاپور


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا