آرنا ورزشی

یک پله صعود خادم الشریعه در مسابقات آنلاین فدراسیون جهانی

مسابقات رسمی برق آسا آنلاین که زیر نظر فدراسیون جهانی شطرنج پیگیری شد، بانوی اول شطرنج ایران توانست با یک پله صعود در جایگاه هشتم قرار بگیرد

به گزارش ورزشی آرنا ، روز دوم مسابقات رسمی برق آسا آنلاین که زیر نظر فدراسیون جهانی شطرنج پیگیری شد، بانوی اول شطرنج ایران توانست با یک پله صعود نسبت به روز گذشته در جایگاه هشتم قرار بگیرد.

با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر مسابقات ورزشی، شطرنج تنها رشته‌ای بود که ورزشکارانش حتی بیشتر از گذشته به رقابت پرداختند. سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایران هم تصمیم گرفت در مسابقات آنلاین زیر نظر فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) شرکت کند و خود را برای رقابت‌های جذاب به چالش بکشد.

در مسابقات برق آسای آنلاین فیده با عنوان یادبود “ویلهلم اشتیاینیس” که خادم الشریعه در آن حضور دارد شطرنج بازان مطرح دنیا دست به مهره شده اند. به اعتقاد بسیاری از شطرنج بازان ویلهلم اشتیاینیس اولین قهرمان انکار ناپذیر شطرنج جهان بوده است. این مسابقات در دو بخش آزاد و بانوان برگزار پیگیری خواهد شد.

حضور چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، کاترینا لاگنو نفر پنجم شطرنج بانوان این مسابقات را جذاب کرده است.

خادم الشریعه در روز دوم این دیدار به مصاف شش شطرنج باز رفت. او با سه پیروزی، دو شکست و یک تساوی موفق شد در رده بندی این مسابقات یک پله صعود کند و در رده هشتم قرار بگیرد. خادم الشریعه در روز اول این رقابت ها به یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست دست یافته بود.

جایگاه هشتمی در حالی برای این شطرنج باز به دست آمده که او با پنج و نیم امتیاز در تعقیب شطرنج بازان دیگر در صدر جدول است.

نفر اول این رقابت ها شطرنج بازی از روسیه با ریتینگ ۲۶۰۸ و با هشت امتیاز است.

این مسابقه با کنترل زمان ۳ دقیقه به علاوه ۲ ثانیه طی ۱۸ دور برگزار می‌شود.

این رویداد از ۲۶ لغایت ۲۸ اردیبهشت به میزبانی سایت چس ۲۴ با حضور ۲۰ بازیکن مطرح جهان در دو بخش آزاد و بانوان برگزار خواهد شد که مجموع جوایز ۳۰ هزار یورو خواهد بود که ۱۸ هزار یوروی آن به بخش آزاد و ۱۲ هزار یوروی آن به بخش بانوان اختصاص داده شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا