آرنا ورزشی

ماجرای یک چک غیرقانونی!

در آبان سال گذشته این فدراسیون بعد از دریافت دو میلیون یورو، چکی را به شستا داد که امضای تاج پشت آن وجود ندارد! همین مسئله تبدیل به بحث بین طرفین شده است

آرنا نیوز :: فدراسیون فوتبال ایران ۲ میلیون یورو به شرکت دولتی شستا بدهکار است. روز ۳۱ فروردین‌ماه باید این پول پرداخت می‌شد، ولی فدراسیون موفق نشد چک خود را پاس کند.

به گزارش ورزشی آرنا ،در آبان سال گذشته این فدراسیون بعد از دریافت دو میلیون یورو، چکی را به شستا داد که امضای تاج پشت آن وجود ندارد! همین مسئله تبدیل به بحث بین طرفین شده است.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

از سویی طبق قانون فدراسیون اجازه نداشته با امضای خزانه‌دار، چک بلندمدت به شرکت یا سازمانی بدهد و از سوی دیگر، امضای تاج پای چک نیست. گویا مسئولان فدراسیون در مقابل تهدید شستا اعلام کرده‌اند چک قانونی نیست، بنابراین نباید آن‌ها را تحت فشار بگذارند! قانوناً که فدراسیون نمی‌تواند پول شستا را ندهد، چون پای وزیر ورزش و وزیر صمت هم وسط بوده است.

موضوع حتی به مجلس کشیده شده و پیگیر این مسئله هستند. با وجود چنین ادعایی، اما از فدراسیون خبر می‌رسد کار‌هایی برای انتقال پول فیفا به تهران انجام داده‌اند. ایران در حال حاضر رقمی نزدیک به ۵ میلیون دلار در فیفا دارد که بخش عمده آن برای کار‌های عمرانی است و قاعدتاً باید صرف پیشرفت فوتبال شود، ولی فدراسیون قصد دارد حدوداً دو میلیون و ۱۷۰ هزار دلار آن را به شستا بدهد.

اما مرحله اصلی انتقال پول به ایران است. با خبر شدیم قرار است یک بانک خصوصی که با یک بانک سوئیسی در زوریخ مشارکت می‌کند، پول را به تهران منتقل کند.

البته هزینه انتقال پول به تهران در شرایط تحریم بسیار سنگین خواهد بود و دست آخر یک دلارش هم صرف کار‌های عمرانی فوتبال نخواهد شد. البته تا این لحظه کار انتقال پول انجام نشده و فدراسیون فوتبال همچنان پیگیر است. با توجه به اینکه ۲ میلیون یورو پول بازنشسته‌هاست، دولت و مجلس هم حساسیت زیادی روی پرونده دارند و باید دید سرانجام این قصه به کجا خواهد رسید؟


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا