آرنا ورزشیویژه ها

پیام ویژه استقلال به قاره آسیا با هشت گل

استقلال در سخت ترین شرایطی که برای فوتبال ایران به وجود آمده بود و با تمام دشواری هایی که در این ماه های اخیر داشت بانمایش فوق العاده در دو بازی پلی آف همه آن ها را پشت سرگذاشت.
سال ها بود که از این جمله معروف ژورنالیستی :” حتی خوشبین ترین هواداران هم فکر چنین نتیجه ای را نمی کردند.” در ادبیات فوتبال ایران دیده نمی شد اما امروز استقلال با زدن 5 گل به الریان در قطر باردیگر آن را به ادبیات رسانه ای بازگرداند.
استقلال روزهای سختی را سپری کرد و با توجه به دشواری هایی که برای میزبانی در رقابت های پلی آف آسیا نصیبش شد ، همه چیز تا قبل از بازی برابر الکویت علیه این تیم بود اما آن ها در دو بازی پلی آف هشت گل زدند و هیچ گلی هم دریافت نکردند تا آسیا باردیگر بداند که فوتبال این قاره بدون ایران و تیم های ایرانی بخش مهمی از جذابیتش را از دست خواهد داد.
داستان حضور استقلال در پلی آف اما دشوارتر از حد تصور از آب در آمد؛ بلاتکلیفی درباره میزبانی و سپس سفر دشوار بعد از بازی اول در امارات ، مصدومیت عارف غلامی یکی از مهره های اصلی خط دفاعی بخشی از این مشکلات بودند به طوری که تقریبا تمام کارشناسان معتقد بودند خستگی می تواند باعث شود تا نماینده ایران برابر تیم دوم لیگ ستارگان قطر نتواند نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد، تصویری که کاملا غلط از آب در آمد.
ماشین استقلال که در زمان استراماچونی استارت خورده کماکان با قدرت پیش می رود و انگار حضور فرهادمجیدی و کادرفنی جدید سرعت و قدرت آن را افزایش داده است. درواقع استقلال روندی را که اگر استراماچونی هم حضور داشت تا اینجا طی کرده و تبدیل به تیمی شده است که با اقتدار خیره کننده ای رقیبان ثروتمندش در لیگ قهرمانان را حذف کرد.
شیخ دیاباته که در بازی برابر الریان یک گل فوق العاده با یک شوت محکم و کشنده گل اول و تاثیرگذار بازی را زد در بازی برابر الکویت دو گل برای تیمش زده بود و آمار عالی سه گل در دوبازی را به ثبت رساند. مهدی قائدی در بازی برابر الریان بازهم درخشان بود . او دو گل زد و در کنار دیاباته همان زوج ویرانگر و مرگبار خط حمله استقلال را در این دو بازی هم به نمایش گذاشتند.
استقلال آنقدر اینروزها روی فرم است که حتی ارسلان مطهری که تازه به این تیم آمده در بازی برابر الریان وقتی به زمین آمد دو گل به ثمر رساند.
اما با وجود خط حمله فوق العاده و ویرانگر استقلال که هر خط دفاعی را اینروزها درهم می شکند یک ستاره در این تیم هست که نقشی انکارناپذیر و اساسی در موفقیت ها دارد. درست است که سیدحسین حسینی، خط دفاعی و بازیکنان دفاعی خط میانی عملکردی عالی داشتند اما وریا غفوری در نقش یک سوپرهیرو در استقلال عمل می کند. او یک ضربه ایستگاهی را برابر الکویت به زیبایی تبدیل به گل کرد و در بازی برابر الریان گل اول بازی روی ایستگاهی او که به تیر دروازه خورد به دست آمد.
گل های استقلال در روزهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از تیم های ایرانی گرفت یک پیام ویژه برای AFC است. فوتبال آسیا بدون حضور تیم های ایرانی یک فوتبال کسل کننده خواهد بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا