آرنا ورزشیبرگزیده ها

نیمکت‌های لرزان مربیان در لیگ برتر

مثل تمام ادوار گذشته لیگ برتر کاملاً قابل پیش بینی بود که لیگ نوزدهم به نیمه نرسیده شاهد تغییراتی روی نیمکت مربیگری بعضی از تیم‌ها باشیم. در واقع تا زمانی که سیاست باشگاه‌ها بر اساس نتیجه گیری باشد نباید خیلی انتظار داشت که یک مربی حداقل دو فصل را با تیمش ادامه دهد. البته در همین نیم فصل هم بودند مربیانی که اولتیماتوم دریافت کردند و چند نفری هم بارها استعفا دادند اما در نهایت به کارشان ادامه دادند.
دنیزلی، فرصت‌سوز
زمانی که لیگ شروع شد خیلی‌ها تیم پرمهره تراکتور را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند. به هر حال از تیمی که در چیدمان 11 نفره‌اش سه کاپیتان تیم ملی و چند بازیکن خارجی باکیفیت را دارد باید هم چنین توقعی داشت. مصطفی دنیزلی هم به عنوان مربی خوشبخت این تیم که مشکل مالی هم به هیچ وجه ندارد به تبریز آمد و خیلی هم با قدرت لیگ را آغاز کرد. پنج پیروزی و دو تساوی و شکست دادن پرسپولیس بیش از پیش شانس آنها را برای قهرمانی بیشتر کرده بود. اما وقتی ملاک نتیجه گرفتن باشد دیگر ارائه بازی خوب در اولویت قرار نمی‌گیرد.
دنیزلی در چهار بازی بعدی به نفت آبادان (2-یک)، به استقلال در تبریز (4-2) و مقابل سپاهان (2-صفر) باخت و تساوی بدون گل در بازی خانگی با تیم انتهای جدولی شاهین بوشهر باعث شد تا خیلی زود با جدایی‌اش موافقت شود. هدایت تراکتوری‌ها در بازی با ماشین‌سازی بر عهده احد شیخ‌لاری بود که آن بازی را هم واگذار کردند. اما در آخرین بازی نیم فصل ساکت الهامی از ماشین‌سازی جدا شد و به تراکتور آمد و در بازی با فولاد روی نیمکت نشست و با هدایت او (یک – صفر) برنده شدند. هنوز مشخص نیست در نیم فصل دوم آیا بازهم شاهد تغییرات روی نیمکت این تیم خواهیم بود یا نه.
منصوریان، شاید امروز برود
در لیگ قهرمانان آسیای فصل قبل آنقدر خوب نتیجه گرفت که باشگاه ذوب‌آهن نه تنها هیچ شکی برای تمدید قراردادش نداشت بلکه با اشتیاق این کار را کرد. با اینکه فوتبال، بازی تیمی است و به فرد نباید متکی باشد اما جدایی محمدرشید مظاهری و محمدرضا حسینی برای آنها گران تمام شد. سعید آذری هم به عنوان مدیرعامل در میانه راه جایش را به مدیر جدید داد.
با این حال علیرضا منصوریان سرمربی تیم فکرش را هم نمی‌کرد که چنین نتایجی در انتظار تیمش باشد. او در 10 هفته اول فقط یک پیروزی آن هم مقابل تیم ته جدولی شاهین بوشهر داشت و چهار شکست و پنج تساوی را هم تجربه کرد. همین کافی بود تا مدیران باشگاه در جلسه‌ای به او التیماتوم بدهند که باید از 5 بازی آخر نیم فصل حداقل 10 امتیاز بگیرد. اما علی منصور نتوانست به این حدنصاب برسد و هشت امتیاز به اندوخته‌هایش اضافه کرد. الان هم از اصفهان خبر می‌رسد که شاید در جلسه امروز هیأت مدیره باشگاه با قطع همکاری با این مربی موافقت شود.
نارنجی وفادار روی لبه تیغ
نارنجی وفادار در سه هفته پایانی فصل قبل به جای علی دایی سرمربیگری سایپا را برعهده گرفت. ابراهیم صادقی از آن سه مسابقه دو شکست مقابل پدیده و نفت آبادان و یک پیروزی مقابل استقلال خوزستان را تجربه کرد. مدیریت باشگاه هم با سیاست جوانگرایی و استفاده از سرمایه‌های انسانی‌اش برای فصل جدید هم هدایت تیم را به مربی جوانش سپرد.
اتفاقاً آنها فصل جدید را هم خوب شروع کردند و از سه بازی اول مقابل ذوب آهن، گل گهر و نساجی هفت امتیاز به دست آوردند. اما این آخرین پیروزی آنها تا پایان نیم فصل بود. ابراهیم صادقی در 12 بازی باقیمانده رنگ پیروزی را ندید و فقط چهار تساوی به دست آورد. اینکه در نیم فصل دوم او همچنان با همین عنوان روی نیمکت بنشیند را هم خودش خیلی مطمئن نیست.
گل گهر و شاهین بوشهر، تیم‌های بدون برد
شاهین بوشهر که با اقتدار به لیگ برتر صعود کرده، هر چقدر در آنجا موفق بود در لیگ نوزدهم ناکام بوده و از همان ابتدا بسیار ضعیف نتیجه گرفت. عبدالله ویسی که خودش تیم را بسته بود از 10 بازی ابتدایی فقط دو تساوی به دست آورد. همین هم کافی بود که مسئولان باشگاه با برکناری‌اش موافقت کنند. بعد از او میشو کریستوویچ سرمربی سابق مس رفسنجان هدایت تیم را برعهده گرفت که از پنج مسابقه چهار تساوی و یک شکست را در کارنامه‌اش ثبت کرد. البته فقط شاهین بوشهر نبود که بردی را در نیم فصل اول به دست نیاورد.
تیم گل گهر سیرجان هم با وجود تغییراتی که داشت رنگ پیروزی را ندید. آنها هم مثل شاهین از لیگ یک با وینکو بگوویچ به لیگ برتر آمدند و با این مربی هم ادامه دادند. اما مرد کروات فقط شش بازی روی نیمکت بود و سه امتیاز گرفت. بعد از او مجید جلالی به سیرجان رفت و با اینکه تیمش فوتبال بهتری را نسبت به قبل بازی می‌کند اما در نتیجه‌گیری موفق نبوده. آقا معلم هم از هشت بازی چهار امتیاز به دست آورد. البته شرایط او فرق می‌کند و امیدوار به جذب بازیکن و تقویت تیم برای نیم فصل دوم است.
کمالوند بدون باخت خانگی رفت
فراز کمالوند تا دیروز که با استعفایش موافقت شد چندین مرتبه استعفا داده بود. تیم او با اینکه خوب نتیجه نگرفت اما حداقل در خانه نمی‌باخت و هواداران پارس خیال‌شان راحت بود که دست خالی ورزشگاه تختی جم را ترک نمی‌کنند. این تیم که یک بازی معوقه مقابل پیکان دارد تنها پیروزی‌اش را مقابل سایپا در هفته چهارم به دست آورده است. او در 10 بازی اخیر پنج تساوی و پنج شکست را تجربه کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا