جامعه

سهمیه بنزین | نظر وزیر کشور درباره قیمت بنزین

وزیر کشور در خصوص شایعه گرانی و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی واکنش نشان داد، قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت، دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، قیمت بنزین در سال آینده هم گران نخواهد شد.

به گزارش آرنا :: احمد وحیدی، وزیر کشور در واکنش به موضوع بنزین مبنی بر اینکه عده‌ای شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند اظهار داشت: به هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.

وی با بیان اینکه سهمیه دوم بنزین هم کاملاً برقرار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را مطرح می‌کنند که بنده کاملاً این شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه درخواست ما از مردم عزیز کشورمان این است که به هیچ وجه نگران نباشند عنوان کرد: روال عادی در جایگاه‌های سوخت برقرار است و قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. از سوی دیگر هم رسانه‌های معاند کارشان این است که با راه‌اندازی برخی شایعه‌ها، آرامش مردم را سلب کنند و کاملاً هم اهدافشان مشخص است، چون دشمن ما هستند.

دولت چه تصمیمی برای قیمت بنزین دارد ؟

نماینده تهران در مجلس، سیگنال عجیبی را مخابره کرده که می‌تواند مهر تاییدی باشد بر تغییرات در حوزه بنزین، سید مصطفی میرسلیم در توییت خود نوشت: تعیین و تثبیت سهمیه سوخت یعنی جلوگیری از اسراف و راهبندان و مقابله با آلودگی هوا، دولت با جدیت بر تصمیم عاقلانه خود بایستد.

این نگاه نماینده تهران در مجلس درباره بنزین در حالی است که به باور تحلیلگران، سیگنال عجیبی مخابره شده که می‌تواند مهر تاییدی باشد بر تغییرات در حوزه بنزین.

این در شرایطی است که سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ششم شهریورماه درباره سیاست دولت درباره افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: مصرف روزانه بنزین در ماه‌های گذشته به ۱۰۰ میلیون لیتر هم رسید که رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد و اگر این روند ادامه یابد، به صراحت می‌گویم که واقعا کشور ممکن است نیازمند واردات بنزین شود، مگر اینکه آن سقف‌هایی که رد کردیم را کنترل کنیم.

او تاکید کرد: وزارت نفت تلاش می‌کند با برخی تدابیر غیرقیمتی مدیریت مصرف بنزین را داشته باشد، اما همانطور که بارها گفته شده، واقعا امسال هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم، اما همزمان باید از متغیرهای مختلفی که در نهایت کنترل مصرف بهینه بنزین را به همراه دارد، استفاده کنیم.

وی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده نیز عنوان کرد: در مورد سال آینده هم تا بودجه ۱۴۰۲ تدوین نشود و پیشنهادات وزارت نفت نیاید و در مجلس بررسی نشود، نمی‌شود هیچ صحبتی کرد و امروز که با شما صحبت می‌کنم، برنامه‌ای برای سال ۱۴۰۲ در حوزه بنزین آماده نیست.

البته چهارم شهریور ماه علی بهادری‌ جهرمی، سخنگوی دولت در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان، با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: در همه جلساتی که به‌ عنوان سخنگوی دولت حضور دارم، سوال می‌کنند که آیا قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند؟ ما هم جواب می‌دهیم هیچ برنامه‌ ای برای افزایش قیمت نداریم.

وی تاکید کرد: هیچ برنامه‌ ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و به هر زبانی که می‌خواهید بنویسید که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.
واکنش عضو کمیسیون انرژی به شایعه سه‌ نرخی شدن قیمت بنزین : عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نسبت به سه‌ نرخی شدن قیمت بنزین واکنش نشان داد.

هادی بیگی‌ نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعات سه‌ نرخی شدن قیمت بنزین، اظهار داشت: بنده نیز این شایعه را شنیدم که قرار است دولت بنزین را سه‌ نرخی کند بعد از پیگیری‌های لازم مشخص شد که این موضوع در دستورکار دولت نیست و حتی در مجلس هم این موضوع در دستورکار نیست.

وی افزود: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، گفته بود از شهریور ماه 1401، کارت‌ سوخت خودروهای شخصی، یک سهمیه 60 لیتری و یک سهمیه 150لیتری دارند که این موضوع به این علت بود که برخی از این کارت‌ها به مناطق مرزی کشور می‌رفت و سوخت از آنجا به خارج از کشور قاچاق می‌شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: خودروهای داخلی، به‌ طور میانگین بیش‌تر از 10 لیتر مصرف نمی‌کنند، بنابراین وقتی در یک کارت شخصی حدود 310 لیتر بنزین داریم (60 لیتر 1500 تومانی و 250 لیتر 3000 تومانی)، عدد بسیار بزرگی است، همچنین هیچ خودرویی نیست که بیش از 1000 کیلومتر در ماه تردد داشته باشد.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه اگر ماشینی بیش از سهمیه نیازمند بنزین بود می‌تواند از کارت سوخت جایگاه‌ ها نیز استفاده کنند، تصریح کرد: همچنین مطرح می‌شود که قرار است بنزین گران شود که این خبر هم کذب است زیرا اگر دولت بخواهد بنزین را امسال گران کند ابتدا می‌بایست در لایحه بودجه این موضوع را می‌دید که در بودجه امسال دیده نشده است و اگر هم قصد داشته باشد باید یک لایحه اصلاحیه بودجه به مجلس ارسال کند که هنوز ارسال نکرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا