جامعه

زالی: ویروس کرونا در هوای آلوده ماندگارتر است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است

به گزارش سرویس جامعه آرنا ،علیرضا زالی روز شنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می زند، تاکید کرد: این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می کند.

در همین چارچوب “انوشیروان محسنی بندپی” استاندار تهران ظهر امروز از ارایه پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه همه بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی این استان به دولت خبر داده است.

کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی می شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه ها است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا