جامعه

حقوق پرستاران ۲.۵ برابر شد

معاون توسعه وزیر بهداشت خبر‌های خوشی درباره افزایش ۲.۵ برابری حقوق پرستاران داد و رقم دقیق افزایش حقوق‌ها را اعلام کرد.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گرامیداشت روز پرستار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت معیشت کارکنان نظام سلامت عنوان سیاست کلیدی وزارت بهداشت اعلام شد و در سریع‌ترین زمان ممکن رئیس جمهوری دستوراتی کارگشا صادر کردند و از این بابت تشکر می‌کنم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از مسائل مهم شاخص نسبت پرستار به تخت بوده و این نسبت با استخدام‌ها افزایش پیدا کرده است وامیدواریم از حدود ۰.۸ تا پایان سال به ۱.۱ برسد.

وی ادامه داد: از سال گذشته ۵۲ هزار مجوز استخدامی دریافت کردیم و سال گذشته یک آزمون برگزار شد و ۱۰ هزار نفر بدون تشریفات اداری به کار گرفته شدند، ۷ هزار نفر نیز با آزمون در دی ماه پذیرش می‌شوند و برای ۳۰ هزار نفر تامین اعتبار شده است و مراحل نهایی صدور مجوز به صورت مشخص برای گروه‌های کاری مختلف در سازمان اداری و استخدامی صورت می‌پذیرد و حدود ۴۵ درصد استخدامی‌ها مربوط به حوزه پرستاری است.

تقوی نژاد درباره میزان حقوق پرستاران گفت: حقوق پرستاران از اسفند سال گذشته تاکنون ۵۰ درصد اضافه و مجوز افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران صادر شد و در مجموع از اسفند ۹۷ تاکنون شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق پرستاران هستیم و حقوق پرستاران دو برابر شده است و ۵۰ درصد هم از فردا به حقوق پرستاران اضافه می‌شود و در مجموع حقوق پرستاران ۲.۵ برابر خواهد شد ودر مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام شده اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام شده چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و از فردا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق کارشناس به ۷ میلیون ۱۰۰ و حقوق کارشناس ارشد ۷ میلیون و ۳۰۰ خواهد رسید.

تقوی نژاد گفت: حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا