جامعه

ساختمان روزنامه اطلاعات باید تعیین تکلیف شود

عضو شورای شهر تهران گفت: باید هزینه کرد تا بتوان شهر را اداره کرد؛ منابعی که در در اختیار شهرداری است باید از آن استفاده شود.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ،  زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: تذکر من خطاب به شهرداری تهران در مورد بی توجهی به نحوه استفاده از منابع در اختیارش است.

او در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی که ما با رکود اقتصادی مواجه هستیم و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، باید هزینه شود تا بتوانیم شهر را اداره کنیم.

او با اشاره به اینکه شهرداری باید از منابع در اختیارش استفاده کند، گفت: منابعی با ارزش بالا وجود دارد که سال‌ها از آن استفاده نشده است که ساختمان سابق روزنامه اطلاعات از آن جمله است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: این ساختمان ارزش قابل توجهی از نظر مادی و معنوی دارد و اینکه چند سالی است بلاتکلیف مانده درست نیست و باید تعیین و تکلیف شود.

وی با اشاره به بازدید خود از این ساحتمان در تاریخ ۲۲ شهریور ماه سال جاری گفت: این ملک دارای دو ساختمان اصلی با مساحت ۲۲ هزار متر مربع و ساختمان جدید است که دارای ۵ طبقه با کاربری اداری است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طرح معماری ابتدایی ساختمان برای استقرار سه معاونت شهرسازی و معماری و خدمات شهرداری، محیط زیست و توسعه منابع انسانی، سازمان بازرسی با ظرفیت دو هزار نفر در نظر گرفته شد که علی رغم وجود نقشه‌های مصوب به دلیل شروع عملیات اجرایی ساختمان جدید، موضوع بلاتکلیف ماند.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۸ معاونت عمرانی پیش بینی کرده بود ۸۰ میلیارد تومان برای انجام کار‌های باقی مانده نیاز دارد اظهار کرد: الان ۸۰ میلیون به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین از لحاظ تجهیزات فناوری اطلاعات، سازمان فناوری دو میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که در سال جاری به ۴ میلیارد تومان رسیده است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به منظور رفع نواقص و تکمیل این پروژه حدود ۶ ماه زمان و ۴۶ میلیارد تومان بودجه لازم است تا این کار به ثمر برسد، اما اکنون ۱۸ ماه زمان و ۱۶۰ میلیارد بودجه می‌طلبد.

صدر اعظم نوری گفت: بنابراین باتوجه به ارزشمند بودن این ساختمان و جلوگیری از اتلاف سرمایه و همچنین هزینه‌های زیاد این پروژه به شهردار محترم تهران تذکر می‌دهم تا با قید فوریت برای تعیین و تکلیف این پروژه اقدام کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا