جامعه

شرط دریافت کد ملی برای سوار کردن مسافران بین راهی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی: رانندگان بخش حمل‌ونقل حق ندارند، مسافران بین راهی را بدون استعلام کد ملی سوار کنند

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی  با بیان اینکه طرح مدیریت هوشمند مسافران از ابتدای آذرماه برای حوزه حمل‌ونقل آغاز شده است، گفت: محدودیت‌های مختلفی در تعدادی از شهرها به ویژه شهرهای قرمز ایجاد شده است و در حال حاضر از ورود مسافران کرونایی به تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای آذر تاکنون متوسط تردد در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای ۳۲.۵ درصد کاهش داشته است و ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد کاهش مسافران هستیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه حمل‌ونقل هوایی هم از ابتدای آبان آغاز شده است، به طوری که ناوگان هوایی باید از ۶۰ درصد ظرفیت و راه آهن هم از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کند.

آدم نژاد بیان کرد: در حوزه استعلام از مسافران کرونایی با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور معاونت بهداشت مسافرانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تا ۱۴ روز بلیت برای آنها صادر نمی‌شود و این اقدام از ابتدای آذر ماه در حوزه حمل‌ونقل هوایی صورت گرفته است و از روز دوشنبه سوم آذر هم بلیت برای مسافران اتوبوس صادر نشده است.

او توضیح داد: تا روز گذشته (سه‌شنبه) برای ۷۰۰ بیمار کرونایی که درخواست دریافت بلیت داشته‌اند، بلیت صادر نشده و از مردم هم درخواست می‌کنیم اگر تست کرونای آنها مثبت است به هیچ عنوان اقدام به خرید بلیت نکنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: مسافرانی که در فرودگاه و یا راه آهن بلیت خریداری می‌کنند در صورتی که کد ملی آنها استعلام شود و تست کرونای آنان مثبت باشد به هیچ عنوان برای آن‌ها بلیت صادر نمی‌شود.

آدم نژاد با بیان اینکه باید تمام مردم و مسافران در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند، افزود: با توجه به راه اندازی این سیستم به هیچ عنوان اجازه ورود مسافران کرونایی را نمی‌دهیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق مصوبه قبلی، ‌مسافران حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری حتماً باید برای سفر کد ملی ارائه دهند و با بررسی این کد ملی مشخص می‌شود که این مسافران طبق سامانه وزارت بهداشت مبتلا به کرونا هستند یا خیر.

او همچنین درباره مسافران بخش جاده‌ای هم گفت: رانندگان به هیچ عنوان در بین راه مسافران را بدون استعلام کد ملی سوار نمی‎کنند.

آدم نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه اطمینان پیدا می‎کنید که رانندگان این را موضوع را رعایت می‎کنند، تصریح کرد: رانندگان برای حفظ سلامت جان خود و مسافران به صورت کامل این موضوعات را رعایت می‌کنند و خودشان خواستار استعلام تست مسافران هستند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا