جامعه

جریمه خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین‌ها منتفی است

سردار رحیمی گفت: بحث جریمه خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین‌ها منتفی است و ماموران ما با چشم رصد می‌کنند

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه گشت‌های مشترک پلیس، وزارت بهداشت، صنوف و … در پی مصوبه و درخواست ستاد مقابله با کرونا در تهران ایجاد شده است، گفت: نزدیک به سه هفته است که تذکر و ارشاد و … را شروع کرده ایم و حدود یک هفته هم هست که برخورد‌های جریمه‌ای با صنوف و خودرو‌ها نیز در کنار تداوم تذکر آغاز شده و توامان ارشاد و جریمه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این موضوع سلامت جامعه در صدر ماموریت‌های اولویتی پلیس قرار دارد، ادامه داد: تأمین امنیت توأم با سلامت و تذکر به افرادی که دستورالعمل‌ها و مقررات را رعایت نمی‌کنند و جان و سلامتی دیگران را نیز به مخاطره می‌اندازند، در حال انجام است. طبق اعلام ستادملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از در منازل اجباری است و تمام شهروندان باید آن را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون ده‌ها هزار تذکر داده شده است، گفت: همچین خودرو‌ها و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند هم جریمه و پلمب شدند.

رحیمی درباره اینکه سرانجام جریمه عابران پیاده به کجا رسید نیز گفت: در مورد عابران پیاده فعلا فقط بحث تذکر مطرح است و گشتی‌های ما بیشتر به این افراد تذکر می‌دهند و اعمال قانون و جریمه‌ای مطرح نیست، البته همان طور که قبلا گفتیم افراد داخل خودرو حتما باید ماسک بزنند و تنها خودرو‌های تک سرنشین به دلیل عدم استفاده راننده از ماسک جریمه نخواهند شد، در غیر این صورت به ازای راننده فاقد ماسک ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافری یا سرنشینی که ماسک نداشته باشد، ۲۰ هزار تومان جریمه صادر خواهد شد.

وی درباره ساعات فعالیت گشت‌های نظارتی و تیم‌های پلیس نیز گفت: استفاده از ماسک برای تمام ساعات شبانه روز است و حضور پلیس و برخورد با تخلفات و جریمه‌ها نیز به شکل شبانه روزی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا امکان بازداشت افراد به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها نیز وجود دارد یا خیر گفت: بحث بازداشت مطرح نیست و تنها تذکر و جریمه مطرح است.

به گفته رحیمی در مورد افراد سودجو، مجرمان، محتکران اقلام بهداشتی و … برخورد متفاوت است و حتما بازداشت خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد اینکه آیا خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین هم جریمه می‌شود یا خیر، گفت: بحث دوربین‌ها منتفی است و ماموران ما با چشم این موضوع را رصد می‌کنند.

وی درباره رعایت دستورالعمل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص اتوبوس‌ها نیز گفت: در مترو که از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری می‌شود، در اتوبوس‌ها نیز به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و علاوه بر آن ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس‌ها را نگه داشته و تذکر بدهند. در این بین بحث پیاده کردن مسافر مطرح نیست و تنها تذکر است.

رحیمی اضافه کرد: در تمام این موارد، ماموران پلیس اقدام به توزیع رایگان ماسک در میان شهروندان و به خصوص افرادی که امکان خرید و تهیه ماسک را نداشته باشند نیز کرده اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا