جامعه

ربیعی: با کسانی که ماسک نزنند برخورد می‌شود| با روش ردیابی موبایل افراد مبتلا به کرونا را کنترل می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: امروز در مورد مجازات افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ،   علی ربیعی سختگوی دولت در حاشیه بازدید امروز خود از ایستگاه مترو تئاتر شهر تهران با تأکید بر اینکه اجباری شدن ماسک تصمیم درستی است، گفت: در جلسه‌ای که در ساعت ۹ صبح امروز خواهیم داشت در مورد چگونگی مجازات افرادی که مبتلا هستند و بیرون می‌آیند و افرادی که مبتلا نیستند، اما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه روی جرایم و شیوه شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا کار شده است، گفت: آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی باید همه اطلاعات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا این وزارتخانه، آن‌ها را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و سایر بازرسان قرار دهد.

ربیعی بیان کرد: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام می‌شود که مبتلا به بیماری کرونا است، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.

سخنگوی دولت گفت: نمی‌خواهیم در قبال اجرای این طرح درگیری فیزیکی رخ دهد و شیوه‌هایی اتخاذ خواهند شد که افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند.

ربیعی تأکید کرد: همه کشور‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرده‌اند، در مبارزه با کووید ۱۹ موفق شده‌اند؛ در مدتی که ما دستورالعمل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردیم نیز میزان مرگ و میر پایین بود، اما در دوره‌های اخیر در شهر تهران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسید.

او گفت: مشکل ما در محل‌های تجمع مردم چون فرودگاه‌ها، پاساژها، مراکز خرید و بعضی از صنوف مثل نانوایی‌ها و همچنین کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر‌های بزرگ است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به خوبی پیش می‌رفت، اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه، واردات قطعات به ارز زیادی نیاز داشت و با مشکل روبرو شدیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا