جامعه

وزیر آموزش و پرورش: کلاس‌های حضوری بیشتر از ۳۵ دقیقه نباشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نمی‌توانیم آموزش دانش‌آموزان را تعطیل کنیم، گفت: کلاس‌های درس بیشتر از ۳۵ دقیقه نباشد

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محسن حاجی میرزایی در پایان دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور، با اشاره به اینکه یکی از مسائل آموزش و پرورش مسئله نیروی انسانی است، اظهار کرد: حل مقطعی این مسئله همواره باعث شده است تا مشکلات این حوزه به طور کامل و بنیادین برطرف نشود.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: مدیران استان‌ها و مناطق برای حل مشکلات‌شان راه حل و برنامه داشته باشند و حل مسائل و مشکلات خود را به بالا دست ارجاع ندهند هرچند که این گفته رافع مسئولیت‌های ستاد در رسیدگی و حل مشکلات نیست.

نمی‌توانیم آموزش را متوقف کنیم

حاجی میرزایی با بیان اینکه نمی‌توان و نباید آموزش فرزندان و آینده سازان مملکت را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: به طور دائمی باید شرایط را رصد کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم بهترین کار را با کیفیت مناسب ارائه دهیم و مهم این است که هیچ دانش آموزی از چتر آموزشی ما جدا نیفتد.

وی با اشاره به ۱۰ اصلی که برای مدیران کل آموزش و پرورش بیان کرده بود، گفت: باید پوشش حداکثری، ارتباط حداکثری و انعطاف حداکثری با حفظ اصول نظارت حداکثری، هوشیاری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، هماهنگی حداکثری، مشارکت حداکثری و زمان حداکثری داشته باشیم.

مدارس با بهداشت محله هماهنگ باشند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر مدرسه‌ای می‌تواند با بهداشت محل هماهنگ باشند چنانکه وزارت بهداشت بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تهویه بسیار تاکید داشتند باید این پروتکل‌ها در مدرسه رعایت شود .

وی ادامه داد: حضور بیش از ۳۵ دقیقه در یک محل خطر ابتلا را بالا می‌برد بنابراین کلاس‌ها بیشتر از ۳۵ دقیقه طول نکشد.

حاجی میرزایی با تاکید بر مشارکت حداکثری خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت دانش‌ آموزان و معلمان با وزارت بهداشت هستیم؛ لذا این روزها نیاز داریم وقت بیشتری بگذاریم تا مطمئن شویم کار به درستی انجام می‌شود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: باید نگرانی خانواده‌ها را نیز در این خصوص برطرف کنیم. همچنین اگر وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا اعلام کرد که منطقه‌ای به بحران و وضعیت قرمز رسید تمام فعالیت‌ها را تعطیل می‌کنیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا