جامعه

حذف کنکور فعلا اجرایی نیست|داوطلبان ارشد آماده آزمون باشند

در حال حاضر تعداد ۹۱۲ هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که بیش از ۲۰ درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی است.

آرنا نیوز :: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که فعلا جایگزینی برای پذیرش داوطلبان در رشته‌های پر متقاضی نظیر رشته‌های پزشکی وجود ندارد و پرطرفدار حذف شدنی نیست، گفت: در حال حاضر تعداد ۹۱۲ هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که بیش از ۲۰ درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی است.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم و مسئولان کشوری برای حذف کنکور و شیوه پذیرش در دانشگاه‌ها تاکید کرد: بخشی از برنامه حذف کنکور شروع شده و ظرفیت پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی که جزئیات آن نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد، با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۹۱۲ هزار ظرفیت است. طبیعتا خیلی مایل هستیم که داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها بدون داشتن کنکور و براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکثریت مطلق ظرفیت‌های دانشگاه آزاد، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و همچنین حدود ۲۰ درصد ظرفیت‌های روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند و داوطلبان می توانند از این شیوه وارد دانشگاه بشوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار پر طرفدار بوده و رقابت در بین رشته‌هایی نظیر رشته‌های علوم پزشکی بسیار سنگین است و داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های بزرگ رقابت می‌کنند. بنابراین با توجه به تقاضای زیاد، تراکم و پراکندگی نمرات نمی توانیم پذیرفته شدگان این دانشگاهها را تفکیک کنیم و فعلا به جز آزمون نمی‌توانیم راهکاری برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

دکتر خدایی تصریح کرد: در حال حاضر داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های پرطرفدار برنامه ریزی‌های خود را انجام داده اند و ما نمی‌توانیم ۱۰ روز باقی مانده به آزمون اعلام کنیم شماها که ۴ سال برای این آزمون برنامه ریزی کرده‌اید، برنامه ریزی های خود را کنار بگذارید؛ ضمن اینکه جایگزین اجرایی پذیرش بدون کنکور نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کنکور امسال باید برای رشته‌های پر تقاضای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برگزار شود.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها برای دوره کارشناسی ارشد نیز خیالشان راحت باشد براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این آزمون در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد و تا زمانی که مصوبه دیگری از سوی این ستاد اعلام نشود این آزمون در موعد مقرر برگزار می‌شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا