جامعه

ثبت نام دبستان‌ها آغاز شد؛ دانش آموزان اتباع را دریابید

مریم حدادی از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1399-1400 خبر داد و اظهار کرد: پیش ثبت نام دانش‌آموزان این مقطع از امروز 19 تا 29 خردادماه انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان از آغاز پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از امروز 19 خردادماه خبر داد.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، مریم حدادی از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1399-1400 خبر داد و اظهار کرد: پیش ثبت نام دانش‌آموزان این مقطع از امروز 19 تا 29 خردادماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش شهرهای استان تصریح کرد: در شیوه نامه ثبت‌نام سال تحصیلی آینده به موضوع شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم و روستایی و همچنین چگونگی ثبت نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی ایرانی و اتباع خارجی تأکید شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به شرایط خاص جامعه و لزوم پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن، خاطرنشان کرد: امسال تدابیری اندیشیده شده تا قبل از مراجعه به مدرسه، پیش ثبت‌نام و نوبت‌دهی تلفنی یا الکترونیکی مدارس ابتدایی استان انجام شود و این فرآیند از روز دوشنبه 19 خرداد آغاز و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نام نویسی دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی در مدارس عادی صرفاً براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش‌آموزان خواهد بود.

حدادی همچنین با اشاره به شرایط سنی ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان اظهار کرد: شرط چهار سال تمام برای پیش دبستانی یک و 5 سال تمام برای پیش دبستانی دو و 6 سال تمام (متولدین1/7/93و قبل از آن) برای پایه اول ابتدایی ضروری است.

وی با اشاره به تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دانش آموزان میان پایه افزود: ثبت نام دانش‌آموزان میان‌پایه پس از ثبت ارزشیابی توسط معلم، به طور خودکار انجام می‌شود و خانواده‌ها تنها برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی فرزندان خود باید از طریق سامانه آموزش و پرورش و دیگر سامانه‌های مربوطه اقدام و یا با مدرسه ارتباط بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی تأکید کرد: در هنگام ثبت نام در تمامی مدارس دولتی (عادی و هیأت امنایی) دریافت هرگونه وجهی به غیر از پول بیمه و کتاب، ممنوع بوده و مدارس غیردولتی هم صرفاً مجاز به دریافت شهریه ثابت هستند. ضمناً مدارس موظف‌اند با توجه به شرایط بهداشتی جامعه، تصمیم‌گیری در خصوص کلاس‌های فوق برنامه، تغذیه، سرویس های ایاب و ذهاب و … را به مهرماه موکول کنند.

وی خاطر نشان کرد: چگونگی و زمان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پس از اعلام آن از سوی وزارت آموزش و پرورش به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا