جامعه

ماجرای آغاز زمان ثبت ‎نام دبستانی‌ها

بنا بر اعلام معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان دبستانی از اول اردیبهشت یعنی امروز آغاز می‌شود

آرنا نیوز :: بنا بر اعلام معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان دبستانی از اول اردیبهشت یعنی امروز آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، بر اساس گفته رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان دبستانی از اول اردیبهشت یعنی امروز آغاز می‌شود که البته امروز پنج‌شنبه است و مدارس باز نیستند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

روز جمعه هم که تعطیل است و اگر عید فطر یکشنبه باشد، بعید است که در روز شنبه که بین دو تعطیلات عید فطر و روز جمعه است، مدرسه‌ای دایر باشد پس عملا ثبت‌نام بعد از ایام عید سعید فطر آغاز می‌شود.

حکیم‌زاده 24 اردیبهشت در خصوص زمان ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان، گفت: «ثبت‌نام‌ها از تاریخ اول خرداد شروع خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که تا تاریخ ۳۱ مرداد همه ثبت‌نام‌ها انجام شده باشد و اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه‌های مربوط و سناد وارد شده باشد».

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزانی که به مدرسه جدید می‌روند باید برای ثبت‌نام، مراجعه حضوری داشته باشند؟»، بیان کرد: «پیش‌بینی شده است تا جایی که مدارس امکان دارد به صورت سیستمی این کار را انجام دهند اما در صورت ثبت‌نام حضوری حتماً مدرسه باید به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تدبیری اتخاذ کنند تا مراجعه حضوری بر اساس حروف الفبا و سیستم نوبت دهی الکترونیکی باشد».

حکیم‌زاده تصریح کرد: «در دستورالعمل اشاره شده است که باید مدارس تدابیر لازم را جهت کاهش استرس و نگرانی خانواده‌ها در رابطه با زمان‌بندی دانش‌آموزان جهت ثبت‌نام اتخاذ کنند».


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا