جامعه

ابتلای 300 کارمند شهرداری تهران به کرونا

کارکنان شهرداری تهران به صورت رایگان غربالگری شدند و به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران حدود 300 نفر از کارکنان شهرداری تاکنون به کرونا مبتلا شده اند

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، کارکنان شهرداری تهران به صورت رایگان غربالگری شدند و به گفته رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران حدود 300 نفر از کارکنان شهرداری تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

بعد از شیوع کرونا در کشور، فعالیت بسیاری از مشاغل متوقف شد. بعد از تعطیلات نوروز 99 بسیاری از کسب و کارها دوباره بازگشایی شدند. مدیران شهری، تعدادی از کارکنان خود را برای پیشگیری از ویروس کرونا دورکاری کردند و از سوی دیگر به دلیل اینکه بسیاری ازکارمندان و کارگران شهرداری در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار داشتند طرح غربالگری در دستور کار قرار گرفت.

حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در این باره گفت: پایش سلامت کارکنان شهرداری را در دستور کار قرار دادیم و از زمانی که بیماری کرونا به صورت کشوری مطرح شد، به دلیل سطح مواجهه همکاران در محیط کاری با این ویروس، این بیماری به یکی از دغدغه‌های اساسی تبدیل شد.

وی ادامه داد: با دستور شهردار تهران تمامی امکانات برای مقابله با این بیماری به کار گرفته شد و در خصوص سلامت کارکنان شهرداری هم پروتکل‌هایی را اجرایی کردیم.

غربالگری کارگران بهشت زهرا، تره بار و آتش نشانی، پسماند و شهروند

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که برای غربالگری کارگران شهرداری برنامه‌ریزی صورت گرفت ادامه داد: با توجه به اینکه بخش‌هایی از شهرداری تهران تعطیل بردار نبودند همانند سازمان بهشت زهرا ما طرح غربالگری را آغاز کردیم و همچنین در سازمان پسماند، میوه و تره‌بار،‌ آتش‌نشانی، شرکت شهروند از تمامی همکاران غربالگری صورت گرفت.

چوبینه به اسکان‌های کارگری اشاره کرد و گفت: ‌پروتکل‌های انجام غربالگری کرونا در محل اسکان کارگری هم تهیه شد.

این مقام مسوول گفت: آیتم‌های تشخیصی در طرح غربالگری کارگران شهرداری از ویروس کرونا که در هنگام ورود آنها به محل کار صورت می‌گیرد بیشتر از نمونه‌های مشابه است و به طبع نتایج دقیق‌تری در اختیار خواهیم داشت.

شهرداری تهران برای قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های درمانی برای شناسایی بیماران در نظر گرفت.

حامد مظاهریان معاون توسعه منابع شهرداری تهران در این باره گفت: اولویت ما صیانت از کارکنان شهرداری در طرح مبارزه با کرونا است و با اجرای غربالگری ضمن اطمینان و مراقبت از سلامتی کارکنان و جلوگیری از بیمار شدن آنها تلاش‌هایی برای قطع زنجیره بیماری، بیماریابی و اتخاذ پروتکل‌های درمانی برای بیماران شناسایی شده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افرادی که به طور قطعی به بیماری مبتلا شده بودند را شناسایی کردیم و در مسیر صحیح درمان قرار گرفتند.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: برای همکاران فاقد دفترچه بیمه شهرداری تا سقف یک میلیون بسته حمایتی درمانی شامل ارجاع به پزشک و غیره پیش‌بینی شده است.

یکی از اقدامات شهرداری تهران برای کاهش شیوع ویروس کرونا دورکاری کارمندان بود.پیروز حناچی شهردار تهران در بخشنامه‌ای دورکاری بخشی از کارکنان شهرداری را اعلام کرد و تاکید کرد بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در نظر گرفته شده و بیماران خاص، بانوان باردار، بیماران مزمن تنفسی، قلبی، کلیوی، دیابتی، و بانوان دارای فرزند زیر 6 سال افراد معلول و کم توان جنسی و حرکتی وکارکنان دارای فرزند بیماری خاص و معلول در اولویت دور کاری قرار گرفتند و قرار شد این دورکاری تا پایان شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

شهرداری تهران بیش از 60 هزار کارمند دارد و برخی از آنها در معرض ابتلا به بیماری هستند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران هم در این باره به خبرنگار فارس گفت: شورا موضوعات سلامتی را پیگیری می‌گیرد و بسیاری از کارکنان شهرداری در تمام مدت شیوع کرونا پای کار بودند.

وی با بیان اینکه غربالگری وسیعی شرکت شهر سالم برای کارکنان وکارگران خدمات شهری انجام داده است، گفت: بسیاری از موارد بیماری شناسایی شد.

دلیل کاهش ابتلا به کرونا در بین کارگران شهرداری

عضو شورای شهر تهران به کاگران حوزه خدمات شهری در بخش های فضای سبز، پسماند و غیره اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باعث شد در حوزه خدمات شهری کمترین ابتلا را داشته باشیم همین غربالگری بود و موارد مثبت و مشکوک را قرنطینه کردیم و شرکت شهر سالم نظارت داشت و موارد حاد را به بیمارستان ارجاع دادند.

خداکرمی با بیان اینکه عده‌ای به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: شرکت شهر سالم تحقیقاتی هم در این زمینه کرد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، نزدیک به 300 نفر در شهرداری تهران به کرونا مبتلا شدند.

وی با تاکید بر این که تعدادی هم ناقل بودند اما علامتی نداشتند، گفت:‌همه تحت قرنطینه قرار گرفتند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: علاوه بر کارمندان شهرداری خانواده‌های آنها نیز تحت پوشش قرار گرفتند و اگر مردم عادی هم مراجعه می‌کردند غربالگری رایگان برای آنها انجام می شد.

یکی از نقاطی که میزان ابتلا به کرونا در آن بالاست سیستم حمل و نقل عمومی است و گفته می شود تعدادی از کارکنان مترو هم به این ویروس مبتلا شده اند.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: تعدادی از کارکنان به این بیماری مبتلا شدند که بسیاری از آنان بهبود پیدا کرده‌اند و امیدواریم که باقی این افراد نیز به زودی بهبود پیدا کنند.

نوبخت ادامه داد: همکاران ما هم مانند باقی مردم در جامعه هستند، پیگیر هستیم که این افراد در صورت ابتلا به این بیماری در سرکار حاضر نشوند، از آنان مراقبت و رسیدگی کنیم و امیدواریم که این مشکل هرچه زودتر از کل جامعه جمع بشود و همه به زندگی عادی خود برگردیم.
به گفته نوبخت، من در برخی تصاویر دیدم که برخی مسافران از دستفروش‌های اقدام به خرید ماسک می‌کنند که مردم از انجام این کار حتما باید خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران اقدام به غربالگری تمامی پرسنل خود کرده است و گفته می شود این اقدام تا پایان بیماری ادامه دارد و در صورت نیاز تست کرونا هم گرفته خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا