جامعه

مترو تهران علامت گذاری شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران به منظور رعایت فاصله اجتماعی صد درصد نشانه گذاری شد

به گزارش آرنا ، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران به منظور رعایت فاصله اجتماعی صد درصد نشانه گذاری شد.

فرنوش نوبخت، با اشاره به اینکه مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس مبنی بر حضور فیزیکی روزانه ۵۰ درصد کارکنان، با هدف حضور حداقلی کارکنان و ارباب رجوع در ادارات اعلام شد افزود: کار نشانه گذاری برای رعایت فاصله اجتماعی در کمتر از یک هفته به اتمام رسید و دلیل اینکه این کار تا به امروز طول کشید تعطیلی مشاغل چاپخانه برای چاپ برچسب بود و همین امر موجب تأخیر در نصب علائم شد.

وی تصریح کرد: در این هفته با افزایش نسبی مسافر روبرو شدیم ما برای خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان از همه ظرفیت مترو استفاده کرده و هیچ یک از قطارهایمان را در پارکینگ‌ها متوقف نکرده تا از ازدحام مسافری در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه جلوگیری کنیم.

هر آنچه در اختیار داشتیم را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفتیم.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ماسک دستکش برای همه مسافران مترو باید در اولویت قرار گیرد که از آن‌ها درخواست می‌شود از این ملزومات بهداشتی استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص جداسازی واگن‌های بانوان نیز گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های کلی ایجاد نشد و سال‌ها است طرح جدا سازی بانوان در حال اجرا است و علائم آن بروی تمامی قطارها نصب شد و بر روی سکوهای ایستگاه‌ها هم مشخص است و بیشتر مسافران با این موضوع آشنا هستند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح متوقف نشده است، افزود: با توجه به شرایط ویژه ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده مجبور هستیم در چند نوبت قطارها را ضد عفونی کنیم و به همین دلیل مدل جداسازی را تغییر داده ایم تا همکاران در هنگام ضد عفونی به راحتی برای ضدعفونی کردن قطارها اقدام کنند و امیدواریم که آقایان با رعایت این حریم از ورود به دو واگن ابتدایی و انتهایی قطار که برای بانوان در نظر گرفته شده است اجتناب کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا