برگزیده هاجامعه

“ووهان” چین از ترس “سارس” قرنطینه شد

همزمان با هشدار وزارت امور خارجه برخی کشورها درباره سفر به شهر ووهان در چین به‌دلیل شیوع نوعی بیماری تنفسی کشنده، مقامات چین این شهر را به حالت قرنطینه کامل درآوردند.

شماری از کشورها برای مقابله با گسترش یک بیماری تنفسی کشنده جدید که شیوع آن از شهر «ووهان» چین آغاز شده است، تدابیر پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کردند.

به گزارش «رویترز»، وزارت امور خارجه انگلیس، چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نظر به جدیدترین اطلاعات پزشکی، شامل گزارش‌های فردی و توصیه مقامات چین، توصیه می‌کنیم از هرگونه سفر غیرضروری به ووهان خودداری شود».

از سوی دیگر در اقدامی پیشگیرانه، تمامی مسافرانی که از این استان چین به انگلیس سفر کنند، در فرودگاه «هیثرو» مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند.

رویترز نوشت، وزارت امور خارجه ژاپن نیز روز پنجشنبه از شهروندان خود درخواست کرد به دلیل شیوع نوعی از ویروس کشنده از خانواده «کرونا ویروس» در ووهان، قویاً از سفرهای غیرضروری به این بخش از چین، اجتناب کنند.

به نوشته این خبرگزاری، همچنین خطوط هوایی تایوان نیز روز پنجشنبه تمامی پروازهای خود به مقصد ووهان را تا پایان ماه آینده میلادی لغو کرد. شرکت‌های هوایی تایوانی اعلام کردند به شهروندان کمک خواهند که به نزدیک‌ترین مقصد در مجاورت ووهان دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر روزنامه «نیویورک تایمز»، روز پنجشنبه نوشت، مقامات چینی، شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را به‌طور کامل در حالت قرنطینه درآورده‌اند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات‌الریه دارد جلوگیری کنند.

به نوشته این روزنامه، تمامی پروازها، قطارها، اتوبوس‌ها و خطوط مترو ووهان به حالت تعطیل درآمده‌اند و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

تا پیش از قرنطینه ووهان، روزانه چیزی حدود ۳۰ هزار نفر از طریق خطوط هوایی و سفرهایی بیش از این تعداد از طریق راه‌های زمینی، به خارج از این شهر انجام می‌گرفت.

این بیماری که اولین بار چند هفته پیش در چین گزارش شد، تا کنون ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۵۷۰ نفر را مبتلا کرده است.

این بیماری علاوه بر چین، در تایوان، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا نیز گزارش شده است. سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در فرودگاه «سیاتل» یک فرد چینی مبتلا به این بیماری شناسایی شده و تحت نظر قرار گرفته است.

ویروس این بیماری به ویروس عامل بیماری مهلک «سارس» شباهت دارد که در حدود ۱۸ سال پیش ظهور یافته و در نقاط مختلف جهان جان حدود ۸۰۰ نفر را گرفت.

قرار است سازمان بهداشت جهانی به زودی برای بررسی این موج تازه ویروسی جلسه اضطراری برگزار کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا