جامعه

نام بلوار شهرداری به قیصر امین‌پور تغییر می‌کند

به گزارش آرنا به نقل از ایرنا، روز گذشته احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در برنامه تهرانگردی خود از حذف ناگهانی میدان قیصر امین‌پور شاعر معاصر کشورمان واقع در سعادت آباد، منطقه 2 تهران انتقاد کرد و گفت: فکر ‏می‌کردیم پایان این تصمیم ها فرارسیده ولی این کار نشان داد همچنان در شهر، خودرو حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه در سعادت آباد، پیاده‌راه، محل مکث، ‏خاطره، شعر و قیصر فدای روان شدن ترافیک شدند اظهارداشت: وقتی یک میدان را حذف می‌کنید یعنی محل مکث را از بین می برید؛ این به لحاظ ‏شهرسازی هم غلط و مصداق شهر خودرو محور است.

در همین ارتباط رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با اشاره به اجرای طرح اصلاح هندسی میدان ‘قیصر امین پور ‘و تبدیل آن به تقاطع گفت: این اقدام به دلیل وضعیت فیزیکی و هندسی محدوده میدان و ترافیک نامطلوب آن انجام شده و حذف میدان به معنای حذف نام شاعر بزرگ معاصر ایران نیست .

وی افزود: در پی تذکر عضو شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حذف میدان ‘قیصر امین پور ‘واقع در ضلع شمالی بلوار شهرداری باید توجه داشت که این اقدام بنا به خواست مکرر شهروندان ساکن محدوده به دلیل ایجاد گره ترافیکی به ویژه در ساعات اوج تردد شهروندان انجام شده است.

کشت پور یادآور شد: این طرح بر مبنای مطالعات کارشناسی ترافیکی و اجتماعی و با اخذ مصوبه شورای ترافیک از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: توجه و حساسیت آقای مسجد جامعی نسبت به جامعه هنری کشور ارزنده است و مدیریت شهری منطقه 2 نیز در راستای سیاست های شورای پنجم ،نام و سردیس شاعر بزرگ امین پور را حفظ می کند.

به گفته کشت پور قبل از اجرای طرح و با توجه به برنزی بودن سردیس و احتمال سرقت و یا آسیب رسیدن در حین انجام عملیات، سردیس قیصر امین پور با هماهنگی سازمان زیباسازی به محلی مناسب منتقل و پس از اتمام عملیات در قسمت جنوبی تقاطع نصب و نام بلوار شهرداری به بلوار قیصر امین پور تغییر می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این امر پس از انجام مراحل قانونی و تصویب آن در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران اتفاق خواهد افتاد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا