سیاست

روحانی: مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است| دولت الکترونیک جلوی فساد و رانت را می‌گیرد

حسن روحانی گفت: مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است و همه ما باید قدری مراعات کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا،  حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری مردم در مناطق آزاد تحول بسیار مهمی است و برای سرمایه‌گذاری نباید حتما سرمایه گذار در منطقه آزاد حضور داشته باشد و بتوانند از طریق سیستم الکترونیک خدمات را دریافت کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ۳۰ روزه پاسخ نهایی متقاضی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد داده می‌شود و در آینده ۲۰ روزه می‌شود گفت: امروز ۷۰ درصد خدمات به مردم به این شیوه ارائه می‌شود که تا پایان دولت صددر صد خواهد شد که این بسیار امیدوار کننده است؛ بنابراین مناطق آزاد در این زمینه فعال‌تر شوند.

روحانی گفت: بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد چرا که اساس اقتصاد کشور بخش خصوصی است. دولت باید تسهیل کننده و حمایت کننده باشد و این بسیار جالب توجه است که بتوانیم در همه مناطق آزاد و سراسر کشور در سرمایه گذاری‌ها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی فعال شود.

او با بیان اینکه ۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های افتتاح شده امروز بود که اشتغال ۳ هزار ۲۰۰ نفر از جوانان را فراهم کرده است، گفت: مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد و مبنای این مناطق این بوده که سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیلات و معافیت‌های خاص در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

روحانی افزود: امروز دولت الکترونیک می‌تواند بسیاری از کار‌های صدور مجوز را حل کند و نیاز به حضور فرد در مناطق آزاد نیست. هم رونق را به دنبال دارد و هم جلوی فساد و رانت را می‌گیرد. عدالت هم اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این استقبال از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نشان می‌دهد تروریسم اقتصادی شکست خورده و ۵۶ درصد سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که نسبت به مناطق آزاد توجه کنند و امتیازات مناطق آزاد را پایین نیاوردند. این به نفع ما نیست و موحب می‌شود سرمایه‌گذاری از ایران به کشور‌های همسایه برود. ضمن آنکه، امتیازاتی که در مناطق آزاد از قبل به مردم در زمینه معافیت دادیم را نمی تونا نادیده گرفت. در بودجه نمی‌توانیم آنچه را که نظام و دولت به مردم قول داده است خلافش را عمل کنیم.

مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز می‌دانند که استان بوشهر از لحاظ انرژی تا چه حد برای ما اهمیت دارد. در این زمستان سرد که مردم از طریق انرژی گاز گرم می‌شوند، بخش اعظم این نعمت از این استان زر خیز و مهم جنوبی کشور ما تأمین می‌شود و ما خوشحال هستیم که بخش صنعت نفت و گاز ما موفق شدند در این ۷ سال گذشته تولید گاز را به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب در روز برسانند یعنی روزی یک میلیارد متر مکعب گاز در حال تولید است و همه ما باید مقداری مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مصرف گاز در کشور بسیار زیاد است. گاز مصرفی ۲۷ کشور اروپایی که مناطقشان سردتر از ایران است تقریباً دو برابر ما است. تشکر میکنم از همه دست اندرکاران این صنعت بزرگ. در تولید کمپرسورها که روزگاری به خارج نیازمند بودیم امروز در داخل ساخته می‌شود و این افتخار بزرگی برای صنعت دانش بنیان کشور ما است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا