سیاست

جنتی: آیت‌الله مصباح یزدی از ذخایر اسلام و انقلاب بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در پیامی در گذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان؛ احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در پیامی در گذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله جنتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عالم ملکوتی، فقیه بصیر و فیلسوف مجاهد مرحوم علامه آیت الله آقای حاج شیخ تقی مصباح یزدی «قدس سره» عضو مجلس خبرگان رهبری، موجب کمال تأثر و تأسف گردید.

مرحوم آقای مصباح که از شاگردان مبرز حضرت امام و علامه طباطبائی رضوان الله علیهما و از ذخایر اسلام و انقلاب بود در عرصه‌های مختلف نظام مقدس اسلامی، از جمله مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با روحیه‌ای انقلابی به عنوان یک متفکر و صاحب نظر حاضر شد و با نظریه پردازی، ارائه آثار علمی و تربیت شاگردان فراوان، همواره یار و یاور انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» بود و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبائی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند».

از ویژگی‌های بارز ایشان این بود که به مصداق آیه شریفه «إنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء» بی‌واهمه بر اعتقاد و باوری که داشت می‌ایستاد و مدح و ذم دیگران در او تأثیری نداشت.

اینجانب خاضعانه این مصیبت مؤلمه را محضر مبارک حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان و ارادتمندان به ویژه خانواده و فرزندان فاضل ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم روح و رضوان الهی و برای بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر و اجر و توفیق ادامه راه این شخصیت انقلابی و بابصیرت را مسئلت دارم.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا