سیاست

انتقاد از مصوبات بیهوده اصلاح قانون انتخابات| خروجی مجلس با ایراد شورای نگهبان مواجه می‌شود

نماینده تهران گفت: تکلیف‌هایی که مجلس در طرح اصلاح قانون انتخابات بر عهده شورای نگهبان قرار می‌دهد، کار بیهوده‌ای است

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: تکلیف‌هایی که مجلس در این قانون بر عهده شورای نگهبان قرار می‌دهد، کار عبث و بیهوده‌ای است و با این روند، بررسی‌ها به پایان امسال هم نمی‌رسد؛ به علاوه در نهایت هم شورای نگهبان هم به آن ایراد خواهد گرفت.

او ادامه داد: کسی برای شورای نگهبان نمی‌تواند تعیین تکلیف کند و تفسیر قانون اساسی هم بر عهده این شوراست. این مجلس چند عبارت زیبا را ردیف می‌کند و مجلس دیگر هم با باز شدن باب اصلاح قانون انتخابات، بنا به سلیقه مرتباً این قانون را عوض می‌کند.

روح‌الامینی بیان کرد: اتلاف وقت بر سر این مواد را باید کنار گذاشت؛ پیش‌تر با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت می‌کردم، گفتم برخی نقل می‌کنند در بررسی یک طرح یا لایحه نظر شورای نگهبان را هم گرفته‌ایم. پاسخ دادند ما به نمایندگان گفته‌ایم حتی اگر تعدادی از اعضای شورای نگهبان هم مشورت بدهند، این نظر نهایی شورای نگهبان نیست و شورای نگهبان و خروجی و مصوبات مجلس نگاه می‌کند.

نماینده تهران افزود: با همین ادعا وقت‌های بسیاری در کمیسیون‌ها گذاشته می‌شود اما خروجی مجلس با ایرادهای متعدد مواجه شده است. اگر مجلس می‌خواهد به اقتصاد و معیشت برسد، باید سریع‌تر و بهینه‌تر وقتش را در کمیسیون‌ها بگذراند.

او تصریح کرد: در اصل ۱۲۱ قانون اساسی، رئیس جمهور قسم می‌خورد و یکی از مهمترین نکات آن، پرهیز از خودکامگی است. کمیسیون باید ضمانت‌ها و معیارهایی را در طرح اصلاح قانون انتخابات اعمال می‌کردند که پرهیز از خودکامگی در ارتباط با قوا و امور دیگر خودکامگی به وجود بیاید.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا