سیاست

بررسی نامه رییس جمهور درباره اصلاح بودجه در کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که نامه رییس جمهور در مورد اصلاح بودجه در حال حاضر در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که نامه رییس جمهور در مورد اصلاح بودجه در حال حاضر در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

اظهار کرد: در پی ارسال نامه رییس جمهور در مورد اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم‌اکنون کمیسیون تلفیق در حال بررسی این نامه است.

وی ادامه داد: پس از بررسی این نامه، نمایندگان موافق و مخالف درباره کلیات بودجه صحبت می‌کنند و آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به ابهامات پاسخ خواهد داد و نهایتا کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته خواهد شد.

متن نامه رییس جمهور خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

«جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بازگشت به نامه ۷۲۱۶۳/۱۰/د مورخ ۲۵/ ۹/ ۱۳۹۹ جنابعالی و عطف به نامه شماره ۱۰۶۷۸۵ مورخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹ رئیس دفتر معظم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آثار تغییرات مزبور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شرح زیر می‌باشد:

۱- افزایش مصارف به میزان ۵۳ هزار میلیارد تومان شامل:

۱-۱- بازپرداخت تعهدات دولت به صندوق توسعه ملی بابت اقساط تسهیلات ۱۷۵ میلیون یورویی به بیمه سلامت به میزان سه هزار میلیارد تومان.

۱- ۲ – افزایش مصارف بابت جبران موارد مندرج در جدول بند (هـ) تبصره (۴) به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان

۲- کاهش منابع ناشی از مجوز استفاده از ۱۸ درصد سهم صندوق توسعه ملی صرفاً در صادرات یک میلیون بشکه در روز به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان

لذا تراز منابع و مصارف در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به شرح زیر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال می‌شود:

۱- مبلغ ۵۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش فروش اوراق مالی

۲- مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی حین اجرا و کاهش تخصیص مصارف توسط سازمان برنامه و بودجه کشور.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا