سیاست

سیستان‌ و بلوچستان عقب ماندگی تاریخی دارد| از آخر شاگرد اول هستیم

نماینده زابل گفت: سیستان و بلوچستان عقب ماندگی تاریخی دارد و به جز آموزش عالی، از آخر، شاگرد اول هستیم!

به گزارش سرویس سیاسی آرنا،  حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۲ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان سؤال ملی از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم اجرای فیبر نوری به خصوص استانهای مرزی مثل سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در قد و قواره یک استان نیست و متوسط ۴ تا ۵ استان است. این منطقه را همیشه به اندازه یک استان دیدیم و عقب ماندگی تاریخی دارد. آقای وزیر ارتباطات بگویند سیستان و بلوچستان در کدام شاخص به جز آموزش عالی از میانگین کشوری بالاتر است؟ از آخر، شاگرد اول هستیم! زیرا همسایه ما سوئیس نیست. افغانستان و پاکستان است که هزاران بدبختی و مصیبت دارند و باید بیشتر به آن رسیدگی شود، اما برعکس اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: دانش آموزان چه گناهی مرتکب شدند که اینترنت و هیچ دسترسی ندارند؟ آیا اینها نباید درس بخوانند یا با بقیه دانش آموزان رقابت کنند؟ از همان اول شکاف عقب ماندگی تاریخی بیشتر می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند توجه بیشتری به استان سیستان و بلوچستان شود.

دهمرده بیان کرد: آقای جهرمی آیا دیروز وزیر شدید؟ چرا تا به حال سفر ۱۰ روزه نرفتید؟ نقاط محروم دیگری هم در ایران وجود دارد. سال ۸۴ استاندار سیستان و بلوچستان بودم و سیلی پیش آمد؛ یک وزیر در بازه زمانی کوتاه بسیاری از گرفتاری‌ها را برطرف کرد. اگر اراده‌ای باشد در همان استان می‌توان کار کرد.

نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که ضد انقلاب خارجی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان فیلم می‌گیرد و پخش می‌کند. آقای وزیر! ما در حوزه انتخابیه حرف دانش‌آموزان و مردم را می‌شنویم و می‌گویند از سیستم‌ها نمی‌توانند استفاده کنند.

او ادامه داد: اطراف نیروگاه بادی، ۵۰ کیلومتری شرق زابل نه کوهی و نه دشتی وجود دارد. مهندسان به این دلیل که نام استان بد در رفته و چند قاچاقچی و شرور با فرمان خارجی و ضد انقلاب کارهایی انجام می‌دهند، به آن نیروگاه نمی‌رفتند، زیرا آنتن دهی نداشت و خانواده‌هایشان نگران می‌شدند.

دهمرده یادآور شد: سیستان و بلوچستان نمونه است و بقیه نقاط کم برخوردار کشور هم این‌چنین‌اند. علاقه‌ای به سوال از وزیر نداشتم، اما پیگیر حضور وی در استان سیسان و بلوچستان بودم، او قول حضور داد، اما به آن عمل نکرد.

در ادامه نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون از قالیباف رئیس مجلس خواست تا تضمین کند که آذری جهرمی وزیر ارتباطات به قول‌هایش عمل می‌کند.

قالیباف بیان کرد: آقای دهمرده می‌گویند به دنبال کارت زرد نیستند و می‌خواهند مشکلات مردم رفع شود. در سفر اخیرم به سیستان و بلوچستان، این استان در حوزه سلامت، مسائل آب، آموزش و پرورش، مخابرات و موضوع راه‌ها از همه شاخصه‌ها عقب‌تر است. وسعت استان هم زیاد است و نقش ارتباطات اهمیت دارد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا