سیاست
موضوعات داغ

سلیمی: سابقه نظامی افراد منعی برای حضور در انتخابات نیست|قالیباف: نمایندگان آزادند پیشنهاد دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: منعی برای حضور افرادی که قبلا نظامی بودند در انتخابات پیش رو وجود ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اخطار قانون اساسی اظهار کرد: برخی پیشنهادات با شأن مجلس سازگاری ندارد، بر اساس اصل (۲۰) قانون اساسی همه افراد آزادند برای مناصب فعالیت کنند و نباید آزادی آنها سلب شود.

وی بیان کرد: افرادی به این موضوع دامن می‌زنند که سابقه نظامی بیشتری دارند، به طور مثال سابقه نظامی «آقای روحانی» از سایر روسای جمهور کشور بیشتر است.

سلیمی ادامه داد: در دولت آقای روحانی، لیست بلندبالایی از افراد نظامی وجود دارد و به عبارت بهتر افرادی چون آذری جهرمی، علی ربیعی و اسحاق جهانگیری سابقه نظامی دارند.

نماینده مردم محلات تاکید کرد: دولتی‌ها که می‌گویند از غرب الگو می‌گیرند، بدانند در آمریکا «جان مک کین» که رقیب ترامپ بود نظامی است، او استعفا داد و در انتخابات شرکت کرد، همچنین امام (ره) فرمودند کسی که نظامی است به عبارتی در حال حاضر نظامی است، نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند، اما کسی که قبلا نظامی بوده منعی ندارد.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی که قبلا اینجا رئیس مجلس بود پاسدار بود، اما برای ریاست جمهوری و مجلس کاندیدا شده بود، بنابراین نباید مغلطه کرد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار این نماینده گفت: همان طور که جنابعالی آزاد هستید تذکر و یا اخطار دهید سایر نمایندگان نیز آزادند پیشنهاد دهند، بنابراین به طرح پیشنهاد‌ها نظری ندهید، اما توضیحات شما به جای خود است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا