سیاست

پیشنهاد مجلس به دولت برای افزایش حقوق کارگران دوبار در سال

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: ما به دولت پیشنهاد داده ایم که سالیانه دوبار حقوق کارگران افزایش پیدا کند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق‌ها در سال آینده، گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی داشته است که این مورد از سوی مجلس پذیرفتنی نیست و تذکراتی نیز در این زمینه به دولت داده شده است.

وی بیان کرد: تورم در کشور بیش از ارقام و اعدادی است ذکر شده و تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارگران باید بر اساس قانون و در جلسه سه جانبه گرایی یعنی در جلسه کارگران، کارفرمایان و دولت انجام شود.

نماینده گرمی تصریح کرد: سال گذشته نیز دولت علیرغم اعتراضاتی که کارگران نسبت به افزایش حقوق داشتند حقوق‌ها را بر اساس تورم افزایش نداد بنابراین امسال باید این موضوع را جبران کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما به دولت پیشنهاد داده ایم که سالیانه دوبار حقوق کارگران افزایش پیدا کند، با توجه به اینکه افزایش تورم در کشور به صورت روزانه شده است افزایش حقوق کارگران نیز باید در سال حداقل دو بار اتفاق بیفتد؛ البته دولت هنوز پاسخی به این درخواست مجلس برای افزایش حقوق دو بار در سال نداده است و اگر پاسخی داده نشود قطعاً نمایندگان مجلس اقدامی در این زمینه با ارائه طرحی به مجلس خواهند داشت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا