سیاست
موضوعات داغ

محسن رضایی : استفاده از سلاح ناتو برای ترور شهید فخری زاده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح جلسه امروز مجمع، با اشاره به گزارش سرلشکر باقری گفت: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخری‌زاده متعلق به ناتو است

به گزارش سرویس سیاسی آرنا،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که عصر امروز چهارشنبه ۱۹ آذر برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله یزدی گفت: آیت‌الله یزدی در انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس نقش موثری در حمایت از نهضت، امام خمینی و رهبری داشت.

وی با اشاره به جلسه امروز صبح مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در جلسه امروز مجمع، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی درباره شهادت شهید فخری زاده توضیحاتی را داد.

رضایی گفت: سرلشکر باقری تشریح کرد که در طی سال‌های اخیر بار‌ها سازمان‌های تروریستی قصد ترور شهید فخری زاده را داشتند، ولی تلاش‌های آن‌ها خنثی می‌شد، ولی این بار با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و استفاده از سلاح‌های لیزری و هوشمند که با ماهواره هدایت می‌شد توانست عملیات خود را با موفقیت انجام دهند. همچنین از آنچه که جاسازی دقیقی از محل عبور شهید فخری زاده انجام شده بود و همچنین، چون تیر‌ها صدا خفه کن داشته و خانواده شهید و محافظان صدای گلوله را نمی‌شنیدند این عملیات با موفقیت همراه بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت که سلاح استفاده شده متعلق به ناتو است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تیراندازی‌های حادثه آبسرد با صدا خفه‌کن انجام شده و وقتی تیر‌ها شلیک شده‌اند هم محافظان و هم خود شهید و خانواده شهید صدای گلوله‌ها را نمی‌شنیدند؛ بنابراین تروزیست‌ها به هدفشان رسیده‌اند. تلاش‌هایی که برای یافتن عاملان صورت گرفته است.

رضایی بررسی مسائل بازنشستگان را از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز مجمع عنوان کرد و گفت: قانون و سیاست‌های خوبی در تامین اجتماعی پیش بینی شده که اگر اجرایی شود؛ بخش زیادی از مشکلات مردم حل خواهد شد، ما باید ماشین تولید فقر را متوقف کنیم؛ مانند اقداماتی که در حوزه غربالگری ژنتیک انجام شد و از معلولیت تعداد ۳۰ هزار نوزادان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: دو تغییرِ مهم در سیاست‌گذاری ایجاد شده که یکی از آن تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری است. بنابر فرمان مقام معظم رهبری بعد از تصویت طرحی در مجمع؛ دولت و مجلس ظرف ۶ ماه باید زمینه‌های اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه ۱۴۰۰ یسیار خوشبینانه بسته شده است.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این مسئله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد، چون مجلس این لوایح را فرستاده است. منتها دولت نیز از رهبر انقلاب تقاضا کرده که مجمع به بررسی خود بر روی این لوایح ادامه دهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سوالات و ابهامات خود از سوی دولت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اخباری مبنی بر احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: تا سال ۱۴۰۰ زمان زیادی مانده و وقت برای این گونه اظهار نظرها نیز زیاد است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا