سیاست

قالیباف: سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا نمی ‎کند | بودجه ۱۴۰۰ کسری دارد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خود با مردم در شبکه اول سیما حاضر شد.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خود با مردم حاضر شد.

قالیباف در ابتدای سخنانش ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: در این شب‌ها مردم در سیل خوزستان به خصوص اهواز و آبادان هستند، به آن‌ها خداقوت می‌گویم و امیدواریم نیرو‌های دولتی و مردمی کمک کنند تا شرایط سخت آن‌ها هم بگذرد.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم بدون شک نباید دغدغه‌ای به جز دغدغه مردم داشته باشیم و طبیعتاً با گرانی‌ها آشنا هستیم و در فرصت‌هایی که پیدا می‌شود در میان مردم حضور یافته و با مردم صحبت می‌کنیم و مشاهده می‌کنیم که مردم در این بخش به طور جد گله‌مندند. البته برخی مشکلات ریشه‌ای هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از بازدیدهای خود از یک نانوایی در سطح شهر اظهار کرد: این جای تعجب نیست که بنده در یکی از همین بازدید‌ها دیدم که پشت یک نانوایی نوشته شده نان نسیه داده نمی‌شود؛ من تعجب کردم که چطور چنین اتفاقی افتاده است به داخل نانوایی رفتم صحبت کردم و دیدم کسانی هستند که کارگر بوده و در این شرایط سخت با توجه به اینکه کارگر روزمزد هستند فرصت خرید نان پیدا نمی‌کنند و حتی برای خرید نان مشکل دارند.

وی با بیان اینکه واقعاً مشکلات زیاد است، گفت: مردم از نان که ساده‌ترین موضوع است دچار مشکل است تا سایر موارد؛ اخیراً در موضوع مرغ نیز دچار مشکل شدیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه باید بحث گرانی را باید به دو بخش تقسیم کنیم، خاطرنشان کرد: یکسری از مشکلات ریشه‌ای است. وقتی ما شرایط تحریم و کرونا را نداشتیم همه مردم پذیرفته بودند که نزدیک عید ۲۰ الی ۲۵ درصد به قیمت‌ها اضافه می‌شود و معنی آن این است که تورم ۲۵ درصد برای مردم امری طبیعی بود و سالی یکبار انتظار آن را می‌کشیدند.

وی ادامه داد: حتی در بودجه‌ای که روز گذشته به مجلس ارائه شد نیز شامل حال آن می‌شود ما دچار کسری بودجه هستیم.

قالیباف با بیان اینکه در شبکه تهیه و توزیع در کشور مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، ادامه داد: به جز بحث سوء مدیریت‌ها در نظارت‌ها نیز مشکلاتی داریم شما نگاه کنید در شرایط ارزی امروز کشور، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی داده می‌شود تا ۲۷ مهرماه یعنی ۶ ماهه اول سال ۴ میلیارد دلار ارز قطعی برای واردات کالا‌ها داده شده است، اما آثار آن را ندیده ایم حتی پای مرغ نیز امروز قیمتش افزایش پیدا کرده است.

وی درباره اینکه مجلس برای حل مشکلات گرانی‌ها چه کار کرده است، گفت: کار اجرایی دست ما نیست نباید جای دولت باشیم و اصلاً جای دولت هم نیستیم ما فقط حق قانون گذاری داریم البته آیین نامه‌هایی که در دولت مصوب می‌شود نیز باید تطبیق قوانین داده شود و سپس اجرا شود، درحقیقت مجلس ریل گذار است و در اجرا دخالت نباید داشته باشد.

رئیس مجلس درباره کسری بودجه و پارادوکس آن با بحث معیشت مردم گفت: نقطه قوت مدیریت در این جاست که باید یک نقطه بهینه برای این موضوع پیدا کند. اکثر متخصصان اقتصادی وقتی نظر می‌دهند دو عامل را در این مورد دخیل می‌دارند؛ یکی سوء مدیریت و دیگری تحریم‌هاست. البته وضعیت سوء مدیریت از تحریم‌ها بیشتر است در قوا باید این مشکل را حل کنیم که این مشکل هم قابل حل است.

وی ادامه داد: وقتی از کسری بودجه سخن می‌گوییم یعنی اینکه دخل و خرج دولت با هم نمی‌خواند و باید منابع و مصرف را تنظیم کنیم اگر می‌خواهیم کسری عملیاتی نداشته باشیم باید بین مصارف و مخارج یک تعادل برقرار کنیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه باید در بودجه منابع پایدار داشته باشیم عنوان کرد: منابع پایدار مالیات و گمرکات و سایر درآمده‌است و نفت جزء درآمد پایدار نیست، تولید کشور باید رونق پیدا کند که چرخ کشور نیز بچرخد و واردات و صادرات نیز رونق بگیرد. وقتی تولید شکل می‌گیرد. کسری بودجه نیز دیگر شکل نمی‌گیرد، در بودجه سال ۹۸ ما حدود ۱۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم دقیقاً برای کسری بودجه، جلوگیری از تورم، گرانی اصلاح شبکه تهیه و توزیع کالا در شش ماه گذشته با یک برنامه منظم ‌اقداماتی را انجام داده است. به طور روشن اگر بخواهم به اقدامات انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کنم این است که اولاً ما ۴ رویکرد روشن که عبارتند از مردمی سازی، شفاف سازی، هوشمند سازی و کارآمد سازی است که بسیار مهم هستند و در تمامی تصمیمات ما دخیل هستند.

وی افزود: ما باید بپذیریم که در کشور دچار کسری بودجه هستیم، وقتی این واقعیت را پذیرفتیم طریق صحیح و درست چگونه بودجه را به سمت پایداری ببریم کجاست؟. قطعا یکی از آن‌ها بحث مالیاتی است، ما سه نوع مالیات داریم که pt, نام دارد و مرتبط به حداقل سرمایه‌هاست، دیگری cgt بوده که دارایی و عایدی‌های موجود را شامل می‌شود و دیگری نیز pit است که به مالیات‌های قراردادی خاص یک فرد اختصاص دارد.

قالیباف بیان کرد: وقتی ما درباره مالیات صحبت می‌کنیم این سه مدل مجموعه آن را تشکیل می‌دهد. ما امروز در کشور در این حوزه به شدت وضعیت به هم ریخته‌ای داریم چرا که حدود ششصدهزار تا شرکت حقوقی داشته و حدود سه میلیون نفر در حوزه کسب و کار‌ها هستند.

رئیس مجلس گفت: به میزان ۳۲ هزار نفر نیز ممیزی مالیاتی در کشور داریم که شصت درصد این افراد تنها ۱۵درصد مالیات را جمع می‌کنند یعنی مالیات امسال که ۱۷۰هزار میلیارد تومان در قانون بود این افراد تنها می‌توانند حدود ۲۵تا ۲۷هزار میلیارد را جمع کنند این امر بیان گر سو مدیریت و تصمیم گیری‌های غلط است.

وی ادامه داد: معتقدم که مدیران و قانون گذاران باید به ایستند و قوانین را اصلاح کنند بنده به جرات می‌گویم که در گذشته دولت‌های مختلف در برابر این موضوع قد علم نکردند و نتیجه این شد که دلالان و سوداگران بدون عرق و زحمت حجم عظیمی از پول و درآمد را به دست آوردند بدون اینکه مالیات بدهند.

قالیباف گفت: یکی از کار‌هایی که ما در ۶ ماه گذشته با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی انجام دادیم طرح مربوط به cgt بود که در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده و اکنون در نوبت صحن قرار دارد لذا همه تلاش ما این است که قبل از بودجه این قانون را تصویب کنیم و مطمئنا این مسئله حجم درآمد ما را به شدت بالا خواهد برد.

وی افزود: شرکت‌های دولتی باید در آمد خود را برای ما بیاورند، بودجه دولتی ما، در سال ۱۴۰۰، ۸۵۰،۰۰۰ میلیارد تومان است، ولی بودجه شرکت‌های دولتی که بر اساس قانون پیگیری شده هزار و پانصد هزار میلیارد تومان است که تقریبا دو برابر این بودجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جالب است که ۳۰ شرکت دولتی ۸۰ درصد بودجه را در اختیار دارند که بخشی از آن به شرکت نفت اختصاص دارد، ما در مجلس مصمم هستیم و دیروز هم جلسه مفصلی داشتیم و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها به همراه مجلس شورای اسلامی به صورت ریز این شرکت‌ها را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: ما به طور کلی از بخش ۵۰ درصد سود ویژه مالیات و سودی که از طریق سهام به دولت داده می‌شود حدود ۲۵هزار میلیارد تومان از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما بدهی که برای دولت ایجاد می‌شود بین ۷۰تا ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

قالیباف با بیان اینکه شرکت‌های مذکور همان خصولتی‌ها هستند، اظهار کرد: الان در تولید مشکل ما این است که نقدینگی نداریم شاید بتوان گفت که نقدینگی‌ها به درستی هدایت نشده اند، اکنون نگاهی به بورس بیندازید. تا قبل از این قصه که مردم به قول مسئولان اعتماد کردند و آمدند، دو هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بورس بود.

وی افزود: با اینکه نقدینگی به سمت بورس هدایت شد و بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه آن شد، اما کجا رفت؟ از پانزدهم اردیبهشت و پانزده مرداد که به بیش از دو میلیون سهم رسید، ما به عنوان مجلس اگر بگویم که موضوع بورس و مسائل اقتصادی اولویت هر روز ماست و به آن رسیدگی می‌کنیم اغراق نکردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مسائل حوزه بازار بورس تصریح کرد: ما لایحه دو فوریتی را دقیقا برای افزایش سرمایه از محل سود سهام بدون حق تقدم در دستور قرار داده‌ایم. البته اینکه در بورس با کسانی که درست کار خود را انجام نمی‌دهند برخورد قضایی صورت گیرد، مخالف هستم؛ اما بورس باید به وظایف نظارتی خود بپردازد. رئیس سازمان بورس در جلسات متعدد در مجلس حضور پیدا کرده، ما قانون داریم و به تناسب متخلفان باید جریمه شوند یا محدودیتی برای آن‌ها ایجاد شود، اما متأسفانه شاهد سوء مدیریت در این موضوع هستیم.

قالیباف افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در همین حوزه بررسی سوء مدیریت نظارت دقیقی را انجام داده است، گزارشی بر اساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار است و قبل از پرداختن به لایحه بودجه طرحی که ماحصل این گزارش است را تصویب خواهیم کرد.

وی گفت: در ۶ ماه گذشته به طور دقیق در این حوزه نظارت میدانی داشتیم و با دستگاه‌های اجرایی و وزرا، هم خودم و هم کمیسیون‌ها و سایر نمایندگان جلساتی را برگزار کردیم، بسیاری از نمایندگان سابقه فعالیت‌های اجرایی از جمله استانداری‌ها، معاون وزرا و مدیریت شرکت‌های بزرگ را دارند از این رو با شناخت دقیق خلاء‌های موجود را به دستور‌العمل و قانون تبدیل خواهند کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: این موضوع هم پیش از بودجه تصویب می‌شود و در این گزارش طرحی برای اصلاح قانون بورس نوشته شده است. در این مجلس تعداد زیادی از نمایندگان در زمینه‌های اجرایی فعالیت داشته‌اند و با کسانی که آشنا هستند جلساتی گذاشتیم و بر اساس آن جلسات و نظارت میدانی قانون تدوین می‌شود.

وی اظهار کرد: کمیسیون‌های ما به صورت تخصصی و بنده و نواب رئیس نظارت میدانی می‌کنند و در سفر و نظارت میدانی اخیر بررسی کردیم که ۵۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی باید احیا شود از دولت نیز درخواست کردیم تا بودجه دهند. اما وقتی در بودجه می‌بینیم اجرای آن‌ها زمان برده کیفیت لازم را ندارد، زیرا شرکت‌هایی که ضرر می‌دهند این مسئله را باید اجرا کنند.

قالیباف گفت: وقتی کولبر کالا جابجا می‌کند ما مقصر هستیم، زیرا قوانینی مانند بازارچه‌های مرزی و مانند آن را درست اجرا نکردیم. سیستم بروکراسی فاسد در کشور باعث می‌شود که قاچاق وارد کشور می‌شود. حداکثر ۶۰ تا ۶۵ درصد مشکلات کشور سوء مدیریت است و بقیه تحریم به شمار می‌رود. ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای از کجا آمد؟ ما هر سال ۱۵ میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌کنیم.

وی ادامه داد: همین ارز را برای نهاده‌های دامی اختصاص دادیم و اکنون مرغ قیمتش این چنین بالا رفت و این اوج بی عرضگی است که به این مشکل برمی‌خوریم. نمی‌گویم بر سیستم بانکی در تحریم‌ها فشاری وجود ندارد. دولت پیش بینی دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز در فروش داخلی و خارجی را داشته است. ما این را می‌دانیم که تا روزی که تحریم نبودیم این تعداد بشکه نمی‌توانست کافی باشد. همچنین ما نباید خام‌فروشی کنیم. جایی که این اتفاق می‌افتد و از ما می‌خرند و ما به قیمت مناسب می‌فروشیم این‌ها سوء مدیریت به شمار می‌رود.

رئیس مجلس گفت: وقتی از بانک‌ها قرض می‌کنیم، خلق پول و چاپ اسکناس است. مطمئن باشید بودجه ۱۴۰۰ متفاوت‌تر از سال‌های دیگر بسته خواهد شد. هم اکنون هم اصلاح احکام بودجه در دستور قرار دارد. ما برای شروع برنامه هفتم توسعه اصلاح ساختار بودجه را به عنوان رکن مهم در دستور کار داریم. در برنامه خود، کسری تراز عملیاتی بودجه را به صفر می‌رسانیم. بخش‌های دولتی برای تولید خدمت ۴ تا ۵ برابر قیمت عمل می‌کنند و باید جلوی این مسئله گرفته شود.

وی افزود: ما نباید از دولت مچ‌گیری کنیم و البته باید اجازه دهیم مدیران امین با شجاعت تصمیم بگیرند. باور و همت بر این است، قولی که به مردم می‌دهیم اجرا کنیم. حتماً دولت این همراهی را دارد که برای اصلاح بودجه گام بردارد و ما در جلسه‌ای که دیشب با آقای نوبخت داشتیم، سازمان برنامه یا این مسئله موافق است. اوج غصه اینجاست پولی که جمع می‌کنیم به بدترین حالت خرج کنیم. وقتی حرف از هدفمندی یارانه‌ها می‌زنیم، طبیعتاً نمی‌خواهیم به همه ۸۰ میلیون نفر یارانه دهیم.

قالیباف اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی در سال آینده وجود دارد، اما در سال آینده می‌خواهیم به صورت هدفمند داده می‌شود. نه ارز و نه ریال یارانه‌ها در سال آینده قطع می‌شود، بلکه به صورت هدفمند در جایی که باید، هزینه می‌شود. یعنی معلوم شود به چه افرادی و چه قشری تعلق خواهد گرفت. حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خانوارهایمان خودرو ندارند. این یارانه‌ای که در حوزه انرژی به بنزین می‌دهیم در حقیقت به خودرو‌ها داده می‌شود، اما فردی مستضعف و روستایی که خودرو ندارد و به اتوبوس و مترو و… دسترسی ندارد، یارانه حمل و نقل و بنزین نمی‌دهیم. این در حالی است که برخی از خانواده‌ها چند خودرو دارند. آیا این عدالت است؟

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که چقدر قیمت گاز را پلکانی می‌کنیم؟ پس در حوزه انرژی هم باید هدفمندی صورت بگیرد. بنزین در همان قیمت فعلی باقی است، موضوع بهره‌مندی خانواده‌هایی است که خودرو ندارند. خنثی سازی اثر تحریم یکی از راه‌های مقابله با تحریم است. این موضوع منطقی به شمار می‌رود.

رئیس مجلس با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اظهار کرد: خروج از برجام هرگز بحث ما نیست. در طرح اقدام راهبردی از ماده ۳۶ و ۳۷ برجام استفاده کردیم که می‌گوید دو طرف متعهد در صورت انجام ندادن تعهدات خود دیگری می‌تواند به همان میزان از تعهداتش بکاهد. ما به همه تعهداتمان عمل کردیم، آیا طرف مقابل نیز عمل کرده است؟ از زمان امضای قرارداد اجرای برجام هم با مشکل مواجه شده است. اینجا اتفاقاً به کشور و دولت کمک شده است. یادتان نرود آقای جان کری در لندن گفت ما مانع کسی نیستیم خود شرکت‌ها به دلیل اینکه احساس می‌کنند و عدم مورد تحریم قرار بگیرند با ایران تعامل نمی‌کنند و به همین دلیل آقای ظریف بار‌ها گفتند مشکل در روح برجام است.

وی افزود: ما کاهش تعهدات را نمی‌خواهیم به صورت صوری انجام دهیم. مذاکره و حرف زدن در حوزه سیاست به معنای قدرت است و باید تولید قدرت کنیم. البته در مقابل زیاده‌خواهی باید ایستاد تا حق خود را گرفت.

قالیباف اظهار کرد: در قانون اقدام راهبردی گفته‌ایم هر لحظه طرف مقابل به تعهداتشان عمل کنند، بلافاصله ما به تعهدات خود باز می‌گردیم و قابلیت برگشت پذیری دارد. از جناب آقای رئیس‌جمهور خواهش هم این است که در موضوع‌های منافع ملی، کشور باید یک صدا و یک زبان باشد. ایشان فرمودند که اجازه بدهید ما کارمان را انجام دهیم بنده عرض می‌کنم کسی هول نشده است و از قضا همه مردم و ما آرزو داریم در این ماه آخر دولت، حتماً کاری انجام دهیم. همه آرزوی ما این است که رفع تحریم به دست هم این دولت اتفاق بیفتد.

رئیس مجلس، درباره وجود کشمکش میان دولت و مجلس گفت: سه شنبه هفته قبل برای جلسه شورای عالی اقتصاد خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم و بعد از آن آقای رئیس جمهور خواستند که با هم درباره طرح معیشت صحبت کنیم. بنابراین در رابطه با مسائل معیشتی همدلی وجود دارد. بعد از این جلسه ۳۰ الی ۳۵ دقیقه دونفری قدم زدیم و صحبت کردیم چرا که ایشان درباره طرح معیشت نگران بودند و وقتی من توضیح دادم و گفتم این شصت میلیون نفر همه مردم ایرانند آقای روحانی پذیرفتند و اکنون این طرح در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: بنابراین اگر ما نقدی می‌کنیم همدلی هم وجود دارد، به طور قطع کمک معیشتی شصت و صد بیست هزار تومانی از آذر ماه تا اسفند انجام شود و بخشی در بودجه ۱۴۰۰ دوماه فروردین و اردیبهشت عملیاتی شود پس طرح معیشت دوگانه نشده است.

قالیباف گفت: من به مردم حداقل از طرف خودم قول می‌دهم در طرح معیشت هم دل هستیم، چرا که اصلا از انصاف و مروت به دور است که ما خدایی ناکرده برای حل مشکلات مردم بخواهیم لجاجت کنیم، حالا ممکن است در مسائل سیاسی حرف‌هایی باشد، اما در خدمت به مردم، اقتصاد و امنیت ملی یکپارچه هستیم.

وی درباره انباشت قوانین و اینکه مجلس یازدهم برای تجمیع و یا حذف برخی از قوانین چه اقداماتی را انجام خواهد داد، گفت: یکی از کار‌هایی که بنده در فاصله بین منتخب بودن و نماینده شدن انجام دادم و پس از اینکه نمایندگان اعتماد‌کردن برای پست ریاست مجلس به بنده، این بود که به این نتیجه رسیدیم که نظارت بر قانون گذاری باید اولویت داشته باشد مابین صحن و کمیسیون به کمیسیون‌ها اصالت داده ایم.

وی گفت: در دوره‌های گذشته مجلس تنقیح قوانین شروع شده بود و در مجلس یازدهم نیز این موضوع ادامه دارد. ما حدود ۱۲ هزار قانون داریم که تعارض در قوانین باعث شده فرار از قانون هم وجود داشته باشد مجلس یازدهم به جد دنبال تنقیح قوانین است که نظارت میدانی هم خروجی همین موضوع است.

رئیس قوه مقننه گفت: یکی از بحث‌های مهم در مجلس شفافیت است، آن شرکت‌های که اعلام کردم وقتی حسابرسی که انجام می‌شود درباره آن‌ها قطعاً اعلام خواهیم کرد که چه اقداماتی در آن‌ها انجام شده است، چون به دنبال هوشمند سازی داده‌های اطلاعاتی هستیم.

قالیباف تاکید کرد: البته کار نمایندگان به صحن علنی خلاصه نمی‌شود تا جایی که حتی برخی از وکلای ملت خانواده خود را به تهران نیاورده و شب‌ها در مجلس می‌مانند تا بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: بنده نتیجه محور حرکت می‌کنم و البته نظارت حق مجلس است اسناد حسابرسی شرکت‌های دولتی استخراج شده و حتماً گزارش مربوط به بودجه آن‌ها و اینکه کدام یک از شرکت‌ها سودده و زیان ده هستند و هیات مدیره آن‌ها را چه کسانی تشکیل می‌دهد، در سایت مجلس بارگذاری می‌شود.

وی بیان کرد: با برگزاری جلسات با شرکت‌های حقوقی بورس به بحث و تبادل نظر پرداختیم، همچنین به منظور اطلاع از نظر سهامداران حقیقی با جمعیتی بالغ بر یکصد نفر از آن‌ها و کارگزاران بورسی جلسه برگزار کرده و نظرات آن‌ها را اخذ کردیم، چرا که برای هر تصمیمی باید نظرات آن‌ها را می‌گرفتیم.

رئیس مجلس افزود: در تمام کار‌های مدیریتی قبلی ام نیز از مردم می‌خواستم که بر عملکرد ما نظارت کنند، به طور مثال زمانی که فرمانده نیروی انتظامی بودم، سامانه‌ای برای نظارت و بیان نظرات مردم از عملکرد پلیس در نظر گرفته شد. در حال حاضر نیز مردم باید بر عملکرد مجلس نظارت کنند و بدانند منِ نماینده چه اقداماتی انجام دادم ام و چگونه بودجه را تصویب می‌کنم.

وی درباره هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: در مجلس یازدهم ۷ نماینده برای این هیئت انتخاب شدند و جلساتی نیز برگزار کرده اند و شکایت‌هایی نیز در این چند ماه به این هیئت واصل شده بود بررسی شده و به برخی از آن‌ها حتی حکم هم داده شده است. رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که با نمایندگان به صورت ویدئو کنفرانسی داشتند بر تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید داشتند.

قالیباف درباره خبر خوشی برای پرستاران و کادر درمان در دوران کرونا گفت: کادر درمان ایثارگران و فداکارانه کارشان را انجام دادند و سنگ تمام گذاشتند و مانند رزمندگان دفاع مقدس به ایفای وظیفه پرداختند. یک میلیارد دلار برای تجهیزات کادر درمان در نظر گرفته شده بود که قدری با تاخیر تخصیص آن اتفاق افتاد که مجلس به جد دنبال کرد و الان معوقات در حال پرداخت شدن است.

قالیباف تصریح کرد: باید در بودجه سال ۱۴۰۰ به بحث پرستاری نیز توجه کنیم. چراکه در سال‌های گذشته در بحث پرستاری مشکلاتی داشتیم که باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشیم.

رئیس مجلس در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه برای هدر نرفتن زحمات کادر درمان باید تلاش شود تا تست بیشتری انجام شود، گفت: در کشور‌های اروپایی به ازای هر یک میلیون نفر ۴۰۰ هزار تست گرفته می‌شود، اما در ایران به ازای هر میلیون نفر ۳۵ هزار تست گرفته می‌شود که باید این مقدار افزایش پیدا کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا