سیاست

واعظی در حاشیه جلسه دولت: مذاکرات جدیدی برای برجام انجام نمی‌شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: مذاکرات جدیدی برای برجام انجام نخواهد گرفت، زیرا مذاکرات برجام در گذشته انجام شده و مراحل خود را طی کرده است

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، ظهر امروز (چهارشنبه) محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشور‌های جهان و حتی کشور‌های هم پیمان آمریکا مثل اروپایی‌ها از اینکه فردی در انتخابات آمریکا رأی نیاورده که چهار سال رئیس جمهور ایالات متحده بوده است و نه به سیاست آشنایی داشته و نه چارچوب و اصول درستی داشته و لحظه‌ای هم تصمیم می‌گرفته و خسارت‌هایی را به کشور خودش وارد کرده است، خوشحال هستند. ترامپ باعث شده در ارتباط با نظم بین الملل و روابط با کشور‌ها مشکلاتی ایجاد شود از جمله در ارتباط با خاورمیانه و فشار‌های شدیدی هم در این ۳ سال بر مردم ایران وارد کرد.

واعظی گفت: ما از شکست ترامپ استقبال کردیم؛ اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، باید بگوییم ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می‌کنند. چنین صحبتی مبنی براینکه نسبت به دولت آینده آمریکا خوشبین باشیم، در دولت مطرح نیست.

وی افزود: اینکه خود آمریکایی‌ها در مبارازت انتخاباتی خود اعلام کردند که ادبیات و لحن‌شان نسبت به ترامپ متفاوت بوده و قرار است سیاست‌های دیگری را اجرا کنند، مطالبی است که آن‌ها مطرح کردند. از ایران نه هنوز کسی مذاکره‌ای کرده و نه هنوز تماسی داشته است. آنچه در ایران برداشت می‌شود از اظهاراتی کسانی است که در آینده جزو کابینه یا همراهان دولت جدید آمریکا هستند و این اظهارات بر فضای داخل ایران از نظر اقتصادی و بازار دلار و سکه اثرگذاشته است و در آینده نیز این اثرگذاری بیشتر خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره طرح الزام دولت به پراخت یارانه معیشتی از سوی مجلس خاطرنشان کرد: برای مردم و کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و یا به هر دلیل لطمه خوردند ما از هر فرصتی برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم. با مجلس در این زمینه هم‌نظر هستیم تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. باید با مجلس صحبت کنیم تا محل دقیق منابع مشخص شود. با مسئولان ذی‌ربط صحبت خواهیم کرد تا به نتیجه مشخصی برسیم.

واعظی در رابطه با شروط ایران برای مذاکره جدید با آمریکا افزود: مذاکرات جدیدی برای برجام نخواهد بود. مذاکرات برجام در گذشته انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهمترین شرط ما این است که تعهدات کشور‌ها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا