سیاست

امارات و بحرین از سال ها قبل با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی داشتند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: کشورهای بحرین و امارات سال‌ها با رژیم صهیونیستی رابطه داشتند و از طریق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تنها این رابطه را علنی کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی صبح امروز سه شنبه ۴ آذرماه در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین درباره مسئله فلسطین و تطبیع با بیان اینکه عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی مسئله روز جهان اسلام بوده که موجب ایجاد تفرقه‌ در جهان اسلام نیز شده است، گفت: فلسطین از سال های قبل مسئله اصلی جهان اسلام بوده است و آزادی آن همواره مورد توجه مسلمانان جهان قرار داشته و دارد و همه در تلاش هستند تا حق تضییع شده مردم فلسطین احقاق شود.

وی ادامه داد: برخی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واژه توافق را قبول ندارند و می گویند اصولاً کشورهای عربی با این رژیم نزاع و یا جنگی نداشته اند که بخواهند با آن صلح کنند. کشورهای بحرین و امارات از سال های قبل با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته اند و تنها با لفظ عادی‌سازی؛ روابط خود را با این رژیم علنی کردند. در این مسئله بازیگران عربی نقاب نفاق از چهره برداشته و ماهیت واقعی خود را نمایش دادند.

حسینی با بیان اینکه چند بازیگر مهم در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: در مسئله عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی چند بازیگر اصلی وجود دارد که باید ماهیت آن‌ها شناخته شود. نخستین بازیگر این مسئله ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که بسیار تلاش کرد تا در دوران ریاست جمهوری خود عملکردش در حوزه سیاست خارجی را موفق نشان دهد.

وی ادامه داد: ترامپ در موضوع کره شمالی بسیار تلاش کرد تا با آن‌ها توافق کند. ترامپ ملاقات های بسیاری را با رهبر کره شمالی انجام داد و چند عکس یادگاری نیز با او انداخت. اما تلاش های او راه به جایی نبرد و در این حوزه شکست خورد. ترامپ تلاش داشت تا با سران ایران نیز مذاکره کند و حتی در این راه نخست وزیر ژاپن را هم به عنوان واسطه مذاکره؛ به ایران فرستاد. البته او در این راه تلاش های دیگری مانند تهدید کشورمان به حمله نظامی، به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی و اعمال انواع تحریم ها را انجام داد اما موفق نشد. ترامپ حتی بارها شماره تماس می داد و می گفت که منتظر تماس مقامات ایران هستم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد که ترامپ فکر می کرد می تواند با حمایت صهیونیست ها و مسیحیان افراطی در آمریکا دوباره به ریاست جمهوری برسد که آرزویش ناکام ماند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا