سیاست

قالیباف: نظام اداری کشور را باید با همکاری قوه‌های مقننه و مجریه اصلاح کنیم

رئیس مجلس گفت: در سال‌های گذشته، به اهمیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه داشتیم لذا باید در قوه مقننه و مجریه با یکدیگر دست به دست هم دهیم و نظام اداری کشور را اصلاح کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی استان قم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: هفته با شکوه بسیج را به همه و به ویژه خانواده معظم شهدا، آزادگان و جانبازان تبریک می‌گویم امروز می‌بینیم که بسیجیان در عرصه سلامت در میدان هستند و در کنار کادر درمانی ایثارگرانه و شبانه روزی در حال فعالیتند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های قم افزود: با ۱۵ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی که افتتاح شد بیست متر به سرانه فضای سبز این استان اضافه کرد. در شرایط آلودگی صوتی و آلودگی هوا ایجاد ۲۰ متر فضای سبز کار بزرگی است.

قالیباف گفت: در سال‌های گذشته، به اهمیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه داشتیم لذا باید در قوه مقننه و مجریه با یکدیگر دست به دست هم دهیم و نظام اداری کشور را اصلاح کنیم برخی امور را به شهرداری‌ها واگذار کنیم تا مردم بیشتر در رفاه باشند شهرداری می‌تواند برخی چالش‌ها را سر و سامان دهند.

وی اظهار کرد: از اولویت‌های مجلس این است که با طرح‌های در مسیر تحول و نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گام بردارد چرا که چالش‌هایی در شهرداری‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود که یکی از آن‌ها کمبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بوده که مانع تلاش و کار آنهاست و در برنامه هفتم این موضوع درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قالیباف با اشاره بر اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها بیان کرد: باید خروجی این انتخابات به پیگیری دقیق در شورا‌ها منجر شود.

وی گفت: کشور دو فشار جدی قرار گرفته که تحریم و کروناست، باید بگویم که مردم ما نجیبانه در مقابل این فشار‌ها مقاومت کردند و طرح ترامپ را که فشار حداکثری بود را شکست دادند، خوشحالم که می‌بینیم که دیگر او در مسند قدرت نیست.

رئیس مجلس افزود: همه ما مسئولان به دلیل حفظ جان مردم عزیز کشورمان موظف هستیم تا تمام تلاش خود را به کار بگیریم و همچین باید از پیشگامان این عرصه یعنی پزشکان و پرستاران و مدیران فعال این بخش در قوه مجریه تقدیر کنیم چرا که اگر مقاومت ملت ما نبود چنین موفقیت‌هایی به دست نمی‌آمد.

قالیباف بیان کرد: وظیفه مدیران و مسئولان کشور این است که در پاسخ به نجابت مردم با حفظ وحدت و همدلی تلاش کنیم تا گرهی از مشکلات آن‌ها بگشاییم، خدایی ناکرده نباید چنان شود که مشکلی به مشکلات آن‌ها بیفزاییم.

وی ادامه داد: معتقدم که نقد و انتقاد باعث سازندگی می‌شود، اما در جایی که نقد‌ها منصفانه و سازنده باشد و برای پیشبرد امور به کار گرفته شود تا بتواند با حل مشکلات مردم گره‌ای از مشکلات بگشاید.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: ما در مجلس و دولت به این نتیجه رسیده ایم که در شرایط سخت فعلی مردم نیازمند کمک معیشتی هستند، لذا در طرح معیشت سعی کرده ایم تا کالا‌های اساسی راحت‌تر و ارزان و با کمک مالی به تک تک خانواده‌ها به ویژه مستضعفان که در نقاط دور تری زندگی می‌کنند، برسند.

قالیباف ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که این کار دقیق انجام شده و این کمک‌های معیشتی به دست کسانی که در دوران کرونایی شغل آیا فعالیت اقتصادی خود را از دست داده اند و متحمل فشار زیادی هستند که برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما مسئولان در قوای مجریه، قضاییه و مقننه دغدغه اول مان مردم عزیز هستند و به آن‌ها قول می‌دهیم ان‌شاءالله با دعای خیر مردم و تلاش مجاهدان بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم همچنین امیدوارم که در آینده بتوانیم به طور اساسی معضلات اقتصادی و کرونارا از میان برداریم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا