سیاست

روحانی: باید تمام دستورالعمل‌های جدید کرونایی تا صبح چهارشنبه به اطلاع مردم برسد

روحانی دستور داد تا صبح چهارشنبه دستورالعمل ها در خصوص شهرهای در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، به روشنی به اطلاع مردم برسد

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز دوشنبه در جلسه بررسی نهایی دستورالعمل‌های «طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا» که با اجرای آن از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌های شدید در شهر‌های مختلف کشور به اجرا گذاشته می‌شود، تاکید کرد: تمام دستورالعمل‌ها در خصوص اجرای این طرح برای شهر‌های در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، باید به روشنی و دقیق، تا صبح چهارشنبه به اطلاع مردم برسد و به مراکزی که باید ابلاغ شود، اقدام شود.

وی اظهار کرد: همچنین ضروری است به تمامی مشاغل، کارکنان، کارگران و کسب و کارها، مراکز آموزشی و گروه‌های که در طرح از آن‌ها یاد شده، از طرف دستگاه‌های مسوول ابلاغ‌های لازم انجام گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه برای مهار موج سوم ویروس کرونا که با توجه به افزایش قدرت شیوع و بیماری زایی آن، بسیار سنگین‌تر از قبل است، همگان باید مقررات و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را به عنوان وظیفه‌ای شرعی و اجتماعی رعایت کنند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر «همبستگی» میان حاکمیت، همبستگی در میان نهاد‌های مدنی داوطلب و نهایتا همبستگی مابین شهروندان و حاکمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیج همگانی باید به آمادگی ملی برای مبارزه با بیماری بیانجامد، افزود: نیازمند ایجاد «آمادگی ملی» برای مبارزه با بیماری هستیم و نباید اجازه داد که رقابت‌های سیاسی، «احساس رهاشدگی» در شهروندان را تقویت کند

روحانی با اشاره به اینکه «در برابر کرونا یا همه بازنده‌ایم و یا همه پیروز» و دولت به دنبال پیروزی ملی و سلامتی برای همه است، اظهارداشت: بی تردید در تحریم و فشار حداکثری، هر تصمیمی برای مهار بیماری به «تصمیم سخت» بدل می‌شود، اما اولویت نخست در انتخاب‌های سخت و تعیین سیاست‌های بهینه، «جان عزیز» هر ایرانی است.

رئیس جمهور با تاکید مجدد به همه سیاسیون، رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها برای اینکه عرصه مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم را به میدان کشکمش‌های سیاسی تبدیل نکنند، اظهارداشت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ۹ ماه گذشته، فارغ از جریان سازی‌های سیاسی و حاشیه پردازی‌های رسانه ای، به طور هماهنگ و منسجم در مسیر خدمت به سلامت مردم کار خود را انجام داده و هیچ گاه اجازه نداده اند این کشمکش‌ها و حاشیه پردازی‌ها مسیر خدمت را مختل کند.

روحانی تصریح کرد: همه ما به نوبه خود در قبال جان و سلامت یکدیگر مسوولیت داریم و باید به یکدیگر در این مبارزه نفس گیر کمک کنیم و همه دستگاه‌های دولتی همانطور که در ۹ ماه گذشته با اولویت قرار دادن مقابله با کرونا در شرایط تحریمی، تمامی همت و اراده خود را برای تضمین سلامت مردم به کار گرفته در این بسیج عمومی، پررنگ‌تر و قوی‌تر از گذشته در کنار وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره جزئیات این طرح و جلب همکاری و همراهی مردم گفت: کمیته تبلیغات موظف است به روشنی و شفافیت با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و رسانه ملی و فضای مجازی مردم را نسبت به این طرح آگاه کند به طوری که هیچ کس نباید نسبت به این موضوع دارای ابهام باشد.

روحانی تصریح کرد: اطلاع رسانی در این راستا باید در یک مسیر واحد هدفمند انجام گیرد و از اظهارنظر‌های متناقض و یا مشکوک و ابهام‌برانگیز که باعث مشوش شدن افکار عمومی می‌شود، پرهیز گردد. در همین راستا، تخلف از مقررات بهداشت عمومی باید به عنوان ضدارزش در فرهنگ عمومی جامعه تثبیت شود و موارد تخلف، به عنوان تعرض به حق‌الناس و حقوق عمومی مطرح شود.

رئیس جمهور گفت: نیروی انتظامی و بسیج ضروری است اجرای کامل و بدون استثناء، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می‌اندازند، اقدام نمایند.

روحانی اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز همانطور که در بیانیه ام به آن اشاره کردم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.

رئیس جمهور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا را نیز موظف کرد اجرای همه مصوبات ستاد ملی از سوی دستگاه‌های مسئول را پیگیری و رصد نماید و گزارش آن را ارائه کند.

روحانی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا