سیاست

بی‌توجهی کنید اعتصاب آب را هم اضافه می‌کنم

نماینده شهر بابک در مجلس گفت که در صورت بی‌توجهی مجدد به خواسته‌های مردم در فاز بعدی اعتصاب آب را نیز به اعتصاب غذایش اضافه می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی درباره این که اعتصاب غذایش چه دردی از مردم دوا می‌کند و چطور می‌تواند مشکل مردم را حل کند گفت: من به عنوان نماینده رسالتم در جهت حقوق از مردم در بعد نظارتی، تذکرات و همراهی با مردم است و باید از حقوق حقه مردم دفاع کنم. من به عنوان بسیجی و برادر شهید و کسی که هفت شهید در خانواده داریم پاسدار خون آنها هم هستم و متاسفانه باید بگویم در این برهه از زمان شاهد کمرنگ‌ شدن ارزش‌ها و کم‌توجهی به آن هستیم؛ از سویی ما دائما با مردم کار داریم؛ مستقیما به میان مردم می‌رویم و مشکلات را به عینه می‌بینیم روستاهایی است که مردم در آن آب شرب ندارند و آب در آنجا جیره‌بندی است آن هم در کشوری که اینقدر منابع داریم اما هنوز مردم ما در مورد اصلی‌ترین موضوع که بحث آب یا راه است مشکل دارند، طبیعی است من به عنوان نماینده که از میان مردم بلند شده‌ام باید به فکر آنها باشم.

وی با بیان این که دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد گفت: من معتقدم به راحتی می‌توانیم مشکلات را برطرف کرد. شاید تحریم‌ها ۱۰ درصد اثرگذار بوده است لذا توجیه تحریم پذیرفتنی نیست. مهم‌ترین موضوع اشتغال است؛ اگر شغل ایجاد شود یک سرپرست خانوار می‌تواند سر کار برود و نیازهای خود را تا حدی تامین کند ولی وقتی شغل ندارد رفع نیازهایش ممکن نیست.

رضا حسینی ایجاد شغل را امری کاملا امکان‌پذیر دانست و گفت: مثلا در حوزه انتخابیه خودم به راحتی از نعمت مس که خداوند در منطقه ما قرار داده می‌توان استفاده کرده و کمتر از یک سال بیکاری را در منطقه ریشه‌کن کرد. ما طرح‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه داریم که می‌شود ۳۰۰۰ – ۴۰۰۰ شغل ایجاد کرد که مردم از این فلاکت و بدبختی نجات پیدا کنند؛ متاسفانه یا اراده‌ای وجود ندارد یا دست‌هایی در کار است که مردم ناراضی باشند.

وی گفت: من رسالت و وظیفه خود را انجام می‌دهم و نتیجه‌اش را از خداوند می‌خواهم امیدوارم مسئولین مربوطه وسط میدان بیایند و به مردم کمک کنند. این مردم پایه‌های اصلی نظام‌ هستند و اگر ما مردم را از دست بدهند چیزی برای نظام و کشور باقی نمی‌ماند. آنچه که من فکر کردم در این برهه باید برای دفاع از ولایت، ارزش‌ها، مردم و دفاع از این‌که مجلس شورای اسلامی در راس امور است انجام بدهم این بود. یک روز جنگ بود و من ۱۲ – ۱۳ ساله بودم که به جنگ رفتم و امروز هم باید به نوعی دیگر مبارزه کرد.

نماینده شهر بابک دلیل انتخاب اعتصاب غذا و این که این شیوه به عنوان راهی برای اعتراض برای جلب توجه مسئولین به این مسائل و مشکلات بوده است؟ گفت: من در شش ماهه گذشته مکررا طرح سوال کردم، مراجعه کردم، نامه نوشتم، تلفن زدم، طرح استیضاح امضاء کردم، با وزرا و معاونین نشستم و آنها وعده دادند و پشت گوش انداختند و مجلس شورای اسلامی را بی‌اهمیت دیدند؛ ما باید راه دیگری را جلو برویم. باید بدانند ما با مردم هستیم همین‌ها که مسئول هستند؛ آنها را همین مردم انتخاب کردند و به واسطه مردم مسئول شدند آیا حالا باید به ولی نعمتانشان پشت کنند؟ این رسالت من است که باید انجام دهم. من رسالتم را انجام دادم و تا آخر اعتصابم را ادامه می‌دهم. اگر به خواست مردم و رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام توجه نکنند فاز بعدی را اجرایی خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از فاز بعدی استعفا دادن از نمایندگی مجلس است گفت: من اهل استعفا نیستم؛ محکم می‌مانم. الان اعتصاب غذا کرده‌ام و اگر خواسته‌های مردم عملی نشود بعد از مدتی اعتصاب آب را هم به آن اضافه می‌کنم به نشانه این‌که وقتی شما (مردم) آب ندارید بخورید ما هم نمی‌خوریم.

رضا حسینی در پاسخ به این سوال که «شش ماهی است که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده شاید سوال مردم و انتظارشان این باشد از شما اقدام عملی ببینند» گفت: مردم حوزه انتخابیه کرمان و مناطق محروم که از نداشتن آب، برق و گاز رنج می‌برند این ادبیات را خوب متوجه می‌شوند و این برایشان امیدوار کننده است. ممکن است مردمی که در نعمت آب، برق، گاز و هوای خوب زندگی می‌کنند تفسیر دیگری داشته باشند ولی آن خانواده ایثارگرانی که به آنها بی‌محبتی شده خوب درک می‌کنند، مردمی که فضای آموزشی در روستایشان ندارند این را درک می‌کنند و خانواده‌ای که به خاطر نداشتن وسیله نقلیه و راه مناسب زائویشان را نمی‌توانند به بیمارستان برسانند و کودک و مادر در راه تلف می‌شوند این را درک می‌کنند. اینها واقعیت‌های درون جامعه است که روی آن سرپوش گذاشته‌اند و نمی‌خواهند دیده و مطرح شود.

وی افزود: من صدا و نفس گرم آنها هستم درست است شش ماه است مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرده من در مجلس هشتم هم نماینده بودم و ۲۶ سال است در این نظام مسئولیت دارم. هر جا بودم همین رفتار انقلابی را داشتم و سوابق‌ام این را نشان می‌دهم؛ هیچ‌گاه از حقوق مردم کوتاه نیامدم و محکم ایستاده‌ام .

نماینده شهر بابک در توضیح دلیل انتخاب مجلس برای اعتصاب غذا و این که تا چه زمانی به این اقدام خود ادامه خواهد داد گفت: مجلس، خانه ملت و محل کار من است بهترین جا همین جاست و امید مردم هم به مجلس شورای اسلامی است. این امر بستگی به تصمیمات مقامات و مسئولین مربوطه دارد. من تا رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام به اعتصاب غذایی‌ام ادامه می‌دهم.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا