سیاست

دین‌پرست: ۳۰ مرکز بررسی مشکلات واحدهای تولیدی راه‌اندازی شد

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از راه‌اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ،بابک دین پرست معاون وزیر کشور و قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از راه‌اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه‌ای در کشور خبر داد.

دین پرست درباره کار این مراکز افزود: این مراکز کار پنجره واحد را انجام می‌دهند و حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از ۸ صبح تا ۸ شب در این مراکز برای بررسی و حل و فصل واحد‌های تولیدی الزامی است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: وزارت ارتباطات یک خط چهار شماره‌ای ملی را به این مراکز اختصاص داده است که به زودی اعلام عمومی می‌شود.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه «رحمانی فضلی» وزیر کشور پیش از این نوید راه اندازی این مراکز را داده بود، تصریح کرد: پیش از این در جلسه ویدئوکنفرانس دوم شهریورماه رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت، ایشان تاکید کردند که الگوی ویژه‌ای برای راه اندازی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی تدبیر شود. به دنبال آن وزیر کشور نامه‌ای به رییس جمهوری ارسال کردند تا در ادامه با حکم «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳۰ مرکز در سی استان کشور راه‌اندازی شود و آخرین مرکز هم روز شنبه افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به واحد‌های تملک شده توسط شبکه بانکی گفت: در طول دو سال گذشته چندین دستور از رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهور برای بازگرداندن این واحد‌ها به چرخه تولید صادر شد. در جلسه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نمایندگان وزارت امور اقتصاد دارای و بانک مرکزی حضور پیدا کردند که براساس گزارش‌ها معلوم شد که تا آن تاریخ یک هزار و ۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک وجود دارد.

دین پرست با بیان اینکه قرار است وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی آخرین وضعیت این واحد‌ها را به ستاد اعلام کنند، یادآور شد: قرار است سازوکار ویژه‌ای را برای اینکه این واحد‌ها هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردند، پیش بینی شود.

وی افزود: طبق دستور رییس قوه قضاییه واحد‌های تولیدی که توسط بانک تملک می‌شوند نباید منجر به توقف فعالیت آن واحد شود. بر همین اساس در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد تا بخشنامه‌ای از سوی قوه قضائیه ارائه شود و هر بانکی که از این دستور ویژه رییس جمهور که در این باره صادر کردند، تخطی کند، به مراجع قضایی معرفی شود.

دین پرست وجدان نمایندگان دستگاه‌هایی را که در این مراکز حضور دارند، ضمانت اجرایی کار عنوان کرد و افزود: با همه دستگاه‌های ذیربط اتمام حجت شده کسانی که در این مراکز حضور می‌یابند، باید دو ویژگی مشخص داشته باشند. نخست شرایط فعلی کشور را درک کنند و بدانند جنگ اقتصادی به چه معنی است و دوم با جدیت تمام در این مراکز حضور یابند.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: مرکز ویژه‌ای هم در تهران تا چند روز آینده راه اندازی خواهد شد که بر عملکرد ۳۱ مرکز شبانه روزی استان‌ها نظارت خواهد داشت و نمایندگان دستگاه‌های ملی در تهران بر عملکرد نمایندگان خود در مرکز استان‌ها نظارت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار و سامانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است که قابلیت رصد و پیگیری روند اجرای اقدامات مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه‌ای در استان‌ها از تهران را فراهم می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا