سیاست

محمود احمدی نژاد اخراج می‌شود؟ |امیری‌فر: احمدی نژاد تهدید کرده بود کسی نباید با رسانه‌های خارجی گفتگو کند

امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد گفت: احمدی نژاد نامه‌ای بنویسد و در آن اعلام کند انسان هستم و انسان هم جایزالخطاست، اشتباهاتی داشتم اما در حال حاضر گوش به فرمان رهبری هستم و ایشان را اطاعت می‌کنم

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، «عباس امیری‌فر» در پاسخ به اینکه احمدی‌نژاد در دورانی ریاست قوه مجریه را برعهده داشت، از گفتگو با رسانه‌های بیگانه استقبال می‌کرد؟، گفت: در آن زمان اگر فردی با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کرد، برخورد و تهدید می‌کرد و به همه دستور می‌داد که حق ندارید با رسانه‌های خارجی از جمله رادیو فردا و مواردی از این قبیل گفت‌وگو کنید و می‌گفت هر کسی این اقدام را انجام دهد و از دستور سرپیچی کند، مجازات شود، اما در حال حاضر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که خودش مصاحبه می‌کند. در واقع یک سیاستمدار که عقل سیاسی داشته باشد با رادیو فردا که یک رسانه معاند است گفت‌وگو نمی‌‎کند، البته مشخص نیست ممکن است این اقدام او ناشی از مشورت نامناسب باشد.

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد با این اقدامات به دنبال تحت فشار گذاشتن نهادی نظارتی برای تائید صلاحیت است، افزود: احمدی‌نژاد از نظرات شورای نگهبان و مقامات مطلع است و می‌داند صلاحیت او را به هیچ عنوان تائید نمی‌کنند. در حال حاضر احمدی‎نژاد دو نوع طرفدار دارد یک عده از طرفداران او را جوانانی تشکیل می‎‌دهند که گمان می‌کنند احمدی‌نژاد تائید صلاحیت می‌شود و آنها هم در کنار احمدی‎نژاد به پُست و مقامی می‌رسند، عده دیگر تعداد محدودی از افراد هستند که علاقمند به او هستند. احمدی‌نژاد به دلیل اینکه می‌داند ردصلاحیت می‌شود می‌خواهد که حداقل نامی از او مطرح باشد و به عنوان یک مخالف و اپوزسیون عمل می کند.

امیری‌فر در رابطه با اینکه با توجه به عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، این قبیل اقدامات باعث اخراج وی از مجمع نمی‌شود؟ تصریح کرد: خیر به این صورت نیست. برخی معتقدند یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد اپوزیسیون شده و با رسانه‌ها مصاحبه می‌‎کند، این است که نظام را مجبور کند که او را از مجمع اخراج کنند و بعد کاملا به طرف اپوزیسیون برود، شاید هم بدش نیاید که از مجمع تشخیص مصلحت اخراج شود و به همین دلیل این کارها را می‌کند. به‌هرحال احمدی‌نژاد در دور اول خدماتی داشته است اما بنده هم بابت این اقدامات او متاسف هستم، شاید احمدی‎نژاد هم اصلاح شود چرا که راه توبه باز است و دوست داریم که بیاید و به نظام، خدمت کند.

این عضو دفتر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ادامه داد: البته دوستان هم بسیار تلاش می‌کنند احمدی‌نژاد برگردد و اگر بنده هم او را ببینم در گفت‌وگو با او حتما تاکید می‌کنم از رهبری نظام جدا نشود و سعی کند، رهبری را تقویت و اطاعت کند، البته این قضیه با یک نامه نوشتن حل می‌شود، به این صورت که نامه‌ای بنویسد و در آن اعلام کند انسان هستم و انسان هم جایزالخطاست، اشتباهاتی داشتم اما در حال حاضر گوش به فرمان رهبری هستم و ایشان را اطاعت می‌کنم.

او در پاسخ به اینکه احمدی‌نژاد می‌پذیرد با اعضای سابق دولت خود گفتگو کند؟ اضافه کرد: بنده به عنوان فرد علاقمند به احمدی‌نژاد به او پیام دادم و گفتم علت جدایی بنده از او بحث رهبری است، به این معنی که اگر سخنان حضرت آقا در مورد اینکه به مصلحت نیست، کاندیدا شود، را می‌پذیرفت، این جدایی صورت نمی‌گرفت


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا