سیاست

جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس رسید

 جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اکنون در پاریس است.انتظار میرود جعبه سیاه امروز برای بررسی به آژانس تصادفات هوایی فرانسه منتقل شود.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اکنون در پاریس است.انتظار میرود جعبه سیاه امروز برای بررسی به آژانس تصادفات هوایی فرانسه منتقل شود.

آرنا نیوز ::  «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امورخارجه کانادا در پیامی توئیتری تائید کرد که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی وارد پاریس شده است. دادستان نظامی استان تهران هم از آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی خبر داد.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، توئیت روز یکشنبه شامپانی درباره ورود جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده در ژانویه (دی) گذشته به پاریس، به ماهها اختلافات در این زمینه پایان داد.

این رسانه به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه افزود: انتظار می رود جعبه های سیاه روز دوشنبه (امروز) برای بررسی به آژانس تصادفات هوایی فرانسه(BEA) منتقل شوند.

آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی

به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح غلامعباس ترکی گفت: روز جمعه جعبه های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود.

وی افزود: طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشورهای ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما ، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه های سیاه دعوت به‌عمل آمده است.

ترکی اظهار کرد: نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور خواهند داشت.

دادستان نظامی تهران با بیان مجدد این نکته که جعبه های سیاه این مدل از هواپیما تاکنون سابقه بازخوانی نداشته است، گفت: بنا به تشخیص سازمان هواپیمایی کشوری، آزمایشگاه های کشور فرانسه از امکانات فنی لازم برای خوانش اطلاعات جعبه‌های سیاه برخوردارند و این کشور بعد از اعلام آمادگی ایران به سازمان ایکائو برای ارسال جعبه سیاه، آمادگی خود را برای خوانش اعلام کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه پیشتر گفت که خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیرماه با هدایت و نظارت تیم ایرانی در فرانسه ‌آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم کارشناسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران‌ رهبری تحقیقات را بر عهده خواهد داشت و خوانش اطلاعات با هدایت و نظارت تیم ایرانی انجام خواهد شد، البته کشورهای دیگر که به نحوی مرتبط با این واقعه تاسف بار هستند می‌توانند نماینده ای بعنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند.

رویترز افزود: کانادا، فرانسه و اوکراین خواستار دسترسی به این اطلاعات شده بودند.

آژانس بازرسی امنیت پروازی فرانسه نیز خبر داده که کار فنی روی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیر آغاز می‌شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیر عمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا