سیاست

ایران بیخ گوش اسرائیل؛ توافقنامه مهم نظامی بین ایران و سوریه در پدافند هوایی

وزیر دفاع سوریه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک توافق همه‌جانبه در زمینه همکاری نظامی امضا کردند

وزیر دفاع سوریه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک توافق همه‌جانبه در زمینه همکاری نظامی امضا کردند.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، امروز (چهارشنبه)، «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی توافق امضا کردند.

این توافق بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

خبرنگار المیادین در این خصوص گزارش داد که در گفت‌و‌گوی امروز دو طرف اوضاع سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند، مورد بررسی قرار دادند.

علی ایوب در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد».
ایوب در ادامه گفت: «هر چند هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است».

وی همچنین در ارتباط با تحریم آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» گفت: «قانون سزار با سوری‌ها می‌جنگد در [تهیه] خوراک، دارو و غذای کودکانشان. تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم».

وزیر دفاع سوریه تأکید کرد: «اسرائیل شریک قوی [آمریکا] در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند».

او در ادامه همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است بی‌شک پیروز خواهد شد.

در مقابل، سرلشکر باقری گفت: «سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد».

سرلشکر باقری همچنین گفت:‌ «ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گرو‌ه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است».

محمد باقری افزود: «ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتیش از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری صورت می‌گیرد و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه».

سرلشکر باقری همچنین تأکید کرد:‌ «مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد».

باقری در پایان اظهاراتش تأکید کرد: «توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشار‌های آمریکا بالا می‌برد».


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا