سیاست
موضوعات داغ

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: باید دلار ۲۰ هزار تومانی را دلار برجامی نامید

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دیپلماتیک اقتصادی وزارت امور خارجه بی‌ثباتی بازار ارز را مورد گلایه قرار داد و تاکید کرد: باید دلار ۲۰ هزار تومانی را دلار برجامی نامید

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل سیاست خارجی، اظهار کرد: برای آنکه کشوری بتواند در عرصه‌ی بین‌المللی مطرح باشد ابتدا باید جامعه آن کشور را قدرتمند کرد. جامعه ایران در این ۴۰ سال در اوج اقتدار و عزت در صحنه‌های بین‌المللی خود را به نمایش گذاشت، ولی حق این بود که شاهد ایجاد یک تشکیلات مشخص در عرصه دیپلماسی اقتصادی برای کارگروه‌های اقتصادی بخش خصوصی و برای مهارت‌های دیپلماتیک بخش خصوصی باشیم ولی این کار انجام نشد نه تنها اراده جدی برای حمایت از نقش آفرینی بین‌المللی بخش خصوصی ایجاد نکردید بلکه برنامه مشخص برای افزایش مهارت‌های دیپلماتیک بخش خصوصی در دستگاه خود تعریف نکردیم.

وی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی فقط وابسته به دولت نیست دیپلماسی اقتصادی ممکن است توسط وزارت امور خارجه هدایت شود، ولی نقش گروه‌های تجاری و مدنی و بخش‌های خصوصی در ارتباط با بخش‌های تجاری و مدنی و بخش‌های خصوصی سایر کشورها در کجای وزارت امور خارجه شما تعریف شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورداری از بخش خصوصی قدرتمند و مسلط بر روابط دیپلماسی و استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای تقویت این روابط مهم است، مدعی شد: وقتی با برجام تمام فعالیت‌های اقتصادی را شرطی‌سازی کردیم و دست و پای ملت ایران آن هم هفدهمین اقتصاد دنیا را با شرطی‌سازی اقتصادی بستید و توان قدم برداشتن اقتصادی را نابود کردید، باید هم با یک قطعنامه شورای حکام شاهد افزایش نرخ ارز در این روزها باشیم. چطور است که می‌فرمایید تلاش ما این است که باری را بر دوش ملت نگذاریم گویا در بازارهای تهران قدم نمی‌زنید. سال‌های بسیاری است که شروط‌های برجامی شما سقوط آزاد ارزش پول ملی و اقتصاد را رقم زده است.

راستینه در پایان عنوان کرد: دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید. این همان گلابی‌هایی است که وعده‌اش را به مردم داده بودید. از شما می‌خواهیم پیام اقتدار ملت را با پایان سیاست برجامی و خروج از آن با شجاعت به مردم و دنیا مخابره کنید.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا